Gå til innhold

omega 3


arianna

Anbefalte innlegg

huff og huff..kom akkuart på omega3 pillene mine som jeg "liksom tar" som ligger langt nedi skuffa..kan vel telle på en hånd hvor mange ganger jeg har husket å ta dem :S tar alle dere omega 3? er dette et "must"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe det var det ja.. tar en omega 3 pille når æ plutselig kommer på det, så det blir ikke hverdag, par ganger i uken kanskje;)

du bør vel ta dem om du spiser lite fisk, er ikke så veldig flink å spis fisk her, så bør egentlig bli litt flinkere til å ta disse pillene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke akkurat om det er et must, men er iallefall anbefalt. Jeg tar 2 x Omega3 hver eneste morgen. Har de stående ved der jeg spiser frokost, så da er det umulig å glemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar faktisk 3 stykk om dagen - til tross for at det heter Möllers Dobbel og det står på krukken at 2 stk er anbefalt... - Jeg så på et av disse helseprogrammene at det kunne være bra. Men om man har et normalt godt kosthold får man i seg det man trenger av a- og d- vitaminer likevel. (selv spiser jeg ikke kjøtt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar 2 Omega3, 1 C-vitamin, 1 Jerntilskudd, 2 Kalk (drikker ikke melk)

 

Meeen, det hender jeg glemmer innimellom jeg også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar omega 3 og multivitaminer hver dag (til frokost, så det har blitt en vane).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 2 omega 3, 2 godt for hjertet (det står at disse kan kombineres) og en mulitvitamin hver ukedag. De står i kantina vår på jobben, så det er kjempelett å huske i lunchen. Ellers tar jeg kalktabletter av og til da jeg ikke liker melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar omega3 og multivitamin.. Men jeg husker det ikke hver dag da.. Når jeg var gravid forige gang var jeg mye mer obs og husket alt.. Skulle gjøre alt riktig.. Men kjenner jeg er mer avslappet til graviditeten nå.. Det blir en kopp kaffe mer enn jeg tillot sist svangeskap, glemmer vitaminer (de hadde jeg i dosett forige svangerskap.. hehehehe) Drikker mer brus og spiser mer snop.. Eer egentlig deilig å ikke være så "streng" som jeg var sist.. Selv om jeg nok er strengere med meg selv enn mange andre... Jeg holder meg f.eks. helt unna lightprodukt med aspartam i.. Å værken røyker eller drikker.. Så om jeg glemmer vitaminpillane mine en dag eller to, så har jeg ikke så dårlig samvittighet av det.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar omega 3 hverdag, startet med det sist svangerskap.

 

Det sies jo det at det skal være enklere å gi barna tran dersom man tar det i svangerskapet/amming, om det stemmer eller er bullshit (høres ut som bullshit) vet jeg ikke.

Men her i huset er tran NAM, å det er like ille trist hverdag når tranflaska settes inn i kjøleskapet igjen.

Så håper det blir like lett å gi han lille i magen tran også.

(Personlig så tror jeg det har mer å si at både jeg og mannen tar tran så mini ser det, enn at jeg tok det mens jeg var gravid og ammet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar Møllers Dobbel, jerntabletter (fikk disse på resept av legen), kalktablett (kun en halv) og melkesyrebakterier hver dag. Sistnevnte minsker risikoen for allergi og eksem, og det har jeg, så ønsker å hindre babyen i å arve dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega 3 er vistnok viktig for hjernens utvikling særlig de 2-3 siste mnd av svangerskapet, men JA, så VANSKELIG det er å få tatt disse "pillene" hver dag, nå har jeg nesten gitt opp. Men det er jo mulig å få det til på andre måter også, jeg bruker å ha litt linfrø olje i vaflene (NÅ! ferdig vaffelrøre hehe), og på andre ting det passer til, det hjelper for fordøyelsen også hvis noen sliter med det. Ellers er en skive med makerell i tomat, en fin kilde. lakse wok, er kjempe godt. Ellers kan det være lurt å bruker oljer med omega 3 til steking osv. For disse "pillene" de glemmer jeg hele tiden, og når jeg ikke "glemmer" dem så jeg finner dem igjen overalt i leiligheten og i bilen, fordi jeg har gått med dem i hånden på vei et sted og lagt de fra meg, skulle ikke tro det var mulig å være så vimsete men det gjør det hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, tar mumomega hver dag og en zinktablett med c-vitamin. Har supre jernlagre og fin blodprosent, pluss at jeg spiser sånn ca "5 om dagen" og masse fullkorn, så jeg tar ikke tilskudd av andre ting. Fettløselige vitaminer kan man jo faktisk få for mye av, så jeg tar bare tilskudd av det jeg trenger- som omega 3, siden jeg er elendig på å spise fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...