Gå til innhold

Vitaminer til barna, hva gir dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg/vi gir ikke barna noen faste vitaminer. Eldste jenta pleier å få Vitaminbjørner i helgene, og til minsten er jeg dessverre dårlig på til å huske tran. De er 3,5 og 1,5 år. På boksen til VB står det fra 4 år, er litt i "tvil" da hun ikke har fylt 4 år, men gir henne ikke noe fast da. Sikkert litt patetisk men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun vanlig tran, ingen trenger ekstra med vitaminer dersom man har et sunt og variert kosthold og ikke har påvist mangel på noen vitaminer eller mineraler...

Skrevet

Tran og sanasol, før ga vi kalsium og multivitamin i tillegg, men det var pga.at begge var multiallergikere.

Skrevet

gutten vår på 4 får vitaminbjørnene :)

Skrevet

Gir ikke vitamintilskudd, ingen av dem har påvist vitaminmangel.

Skrevet

tran og sana sol. hehe. sol'en kun fordi hun elsker det da.

Skrevet

Du bør være obs på at tran og sanasol dekker flere av de samme vitaminene. Dette kan gjøre at barnet ditt får overdose av visse vitaminer, som i noen tilfeller faktisk gir samme symptomer som mangel på det samme vitaminet. Det er ikke bra med for stort vitamintilskudd, så man bør ikke gi dobbel dose.

Skrevet

Kun tran får mine. I perioder om vinteren om matlysten er liten eller vi har vært syke og kostholdet ikke er på topp kan jeg gi dem vanlig multivitamin for barn uten a og d.

Skrevet

Omega-3

Skrevet

omega godt for barni vekst, og mutilvitamin uten a og d vitamin. Snuppa spiser så lite så er redd for at hun ikke får i seg nok.

Skrevet

Her bruker vi kosttilskudd fra Animal Parade, også får hun selolje i tillegg.. :o)

Skrevet

SanaSol tabletter! Før det var det multivitamin tyggetabletter. Synes det er både lurt og ekstra spennende å bytte litt :-) Han synes det er kjempestas å få være med å velge nye på apoteket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...