Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Hei. Noen her som har fått utvidet os fordi de skulle gå almen påbygging? sønnen min er tre år, men har fått forlenga os`n fordi jeg er under nødvendig utdanning. Tenkte å gå almenn påbygging til høsten min får ikke noe klart svar fra nav om jeg fortsatt får os eller ikke. Når/hvis jeg kommer inn på almenn til høsten skal jeg bare søke om å fortsatt få os men det er ikke sikkert jeg får...synes det er så usikkert...:S
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Hva slags utdanning er du under nå da? Du kan få utvidet OS så lenge du ikke har utdannent deg til et bestemt yrke.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Går helse&sosial vg2. Så har ikke noe utdanning enda. Men de sier at siden almenn påbygging ikke fører rett til en jobb eller at jeg er ferdig utdanna når etterpå, så er det ikke sikkert jeg får os... jeg vil gjerne gå almenn påbygging for å få generell studiekompetanse...men litt dumt om de kutter ut os`n da...kan ikke leve bare på stipend liksom. det er vel 6 tusen i mnd eller noe...blir slitsomt med ekstrajobb også. jeg er helt alene med lillemann så har inegn til å passe han om jeg skulle hatt ekstrajobb...blææh...vanskelig dette her:(
krisbmw520 Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Jeg vil tro du får utvidet o.s, men skal ikke si noe sikkert. Så lenge man ikke har en tittel/yrkesutdannelse så har man krav på OS i 5 år totalt. Lykke til
Marie og meg Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Jeg var i akkurat samme situasjon som deg i fjor. gikk helse & sosial to år. Da sønnen min ble tre fikk jeg utvidet stønaden for å ta påbygg. var ikke noe problem:-) lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå