Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Mange av oss er så unge at vi ikke husker hvor vi var da Brå brakk staven, selv om vi har hørt om det, men det de fleste av oss husker er hvior vi var da Diana døde og under terrorangrepene på World Trade Center. Hvor var du da du fikk høre om: 1) Dianas død 2) Angrepet på WTC Jeg kan starte med: 1) Jeg bodde fremdeles hjemme hos foreldrene mine, og fikk høre det av familien da jeg våkna. 2) Jeg hørte det i bilen på veg hjem, trodde det var en historie de leste opp på radioen, men forstod alvoret da jeg kom hjem å så det på alle tv kanaler.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 1. I sofaen min i min egen leilighet. 2. På bakrommet til en strippebar.
Mamma mjaua Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 vet ikke hvor jeg var da diana døde, husker ikke da wtc ble anngrepet var jeg syk og hjemme fra skolen. jeg var hos mamma. pappa kom og hentet meg og sa hva som hadde skjedd. han lot meg høre det på radion i bilen. vi dro for å hente lillebror i barnehage/skole (husker ikke om han hadde begynt på skole), og jeg fikk se det på tv da jeg kom hjem til pappa.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 1) På overnatting hos en venninne 2)På toget, på vei til hyttetur med klassen. Vi løp rett til tv'en når vi kom frem, både elever og lærere.
Gjest Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 1. Satt barnevakt for noen unger 2. Satt på bussen på vei hjem fra skolen
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 1 - Aner ikke, da det ikke brydde meg nevneverdig. Husker ikke engang hvilket år det var. 2 - På bussen hjem fra skolen.
Gjest Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 1) Stefaren min sa det da vi spiset frokost (eller noe sånt) 2) Satt på bussen hjem fra skole, da vi hørte det på radioen.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #8 Skrevet 26. februar 2009 1. fikk høre det på bussen på vei til skolen dagen etter 2. var hjemme i leiligheten min..hadde skulket igjen og satt og så på tv da det pluttselig ble avbrutt av en ekstra nyhetssending. nummer 2 var langt mere minneverdig enn nummer 1. husker 9/11 ganske så detaljert.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #9 Skrevet 26. februar 2009 1) På folkehøyskole på sunnmøre, fikk høre det av den tragiske romvenninna mi som satt og deppa med smågodt og se&hør "diana er død!" "Åja? Big fucking deal.." 2) I Trondheim i studentleiligheten vår, fikk sms av mannens bestekompis som lød "Texas i New York", skjønte ikke hva han mente, skrudde på tv og blei sittende der resten av dagen..
Sannali Skrevet 26. februar 2009 #10 Skrevet 26. februar 2009 Du glemte "da Oddvar Brå brakk staven":) Men greit nok... 1) Våknet med verdens verste bakrus og fyllenerver. Ble ikke bedre da jeg hadde klart å skade en tann i fylla. Da jeg ringte min mor for å høre om hun kunne bistå meg i å få tak i en tannlege hørte hun ikke på meg i det hele tatt, fordi "PRINCESS DI ER DØD!" Det skal sies at jeg egentlig var taknemlig for hennes store engasjement, da jeg ellers hadde måttet forsikre min skuffede mor om at det var et engangstilfelle og at det aldri ville gjenta seg. 2) Var på besøk hos en venninne som hadde tatt en telefon til banken men der var alle systemer nede. Hun fikk bare beskjed om å legge på og å slå på tv. Vi så derfor det andre flyet fly inn i WTC på direkten. Virkelig surrealistisk og uhyggelig opplevelse.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #11 Skrevet 26. februar 2009 1) Dianas død Jeg var på overnattingsbesøk hos kjæresten min, så det på nyhetene når vi våknet. 2) Angrepet på WTC På skolen, hørte det på radioen, men vi trodde det var en ekstremt dårlig spøk.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 26. februar 2009 #12 Skrevet 26. februar 2009 1) mamma kom inn til meg om morgenen og fortalte at Diana var død (jeg ble ltt forfjamset for jeg hang litt sammen med ei jente som het Diana på den tiden og trodde mamma mente at det var hun som var død) 2) På bussen til Oslo. En kamerat av meg ringte og fortalte det og det endte opp med at jeg snakket høyt på telefonen og informerte alle som var der...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #13 Skrevet 26. februar 2009 Nei jeg glemte ikke "da Oddvar Brå brakk staven" jeg glemte å ta med Oddvar, eller jeg glemte det ikke renga med at alle forstod hva jeg mente med "da Brå brakk staven" :-) HI
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #14 Skrevet 26. februar 2009 1) I bilen tidlig om morgen på vei til et arrangement 2) På jobb. Ikke lett å konsentrere seg etter dette, ble til at vi leste på nettet istedet for
Sannali Skrevet 26. februar 2009 #15 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har nerdet så mye her i kveld at jeg bare leste det viktige i innlegget ditt HI:) Dobbeltsjekket nå, og jammen har du ikke tatt med Brå´en.
Northernlights Skrevet 26. februar 2009 #16 Skrevet 26. februar 2009 Dianas død; Da var jeg på ei hytte ved Lake Ontario i New York. WTC; da var jeg hjemme i min egen stue, og fikk med meg det andre flyet treffe live 2.tower mens jeg så på TV. Ei venninne ringte meg hystrisk og sa "we are being attacked!!"
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #17 Skrevet 26. februar 2009 Hehe, det var det som var grunnen til at jeg starta tråden også, at mange er for unge til å huske Brå :-) Skjønner hva du mener med å skumlese innleggene her etter en lang dag på jobb......ehhhh.....mente dib ;-)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #18 Skrevet 26. februar 2009 1. bodde på krisesenter å en annen som bodde der kom å fortalte meg det også gikk vi ut i stuen å så på tv om henne. Var ikke så veldig gammel, men likte lady di å det hun gjorde.. 2. Var syk å hjemme fra skolen. Satt å så på tv å programmet ble avbrutt pga ekstra nyhetssending. Skjønte ikke helt hva som hadde skjedd, men sprang inn på naborommet å hentet bestemoren min å fikk helt sjokk når jeg så på nyhetene om hva som egentlig var skjedd.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #19 Skrevet 26. februar 2009 Nr en husker jeg ikke. Nr 2. Da satt jeg på kjøkkenet mitt med de eldste barna. Fikk med fly nr to idet det skjedde. kjøkken-TV'en sto på TV2.
<3Lykkelig<3 Skrevet 26. februar 2009 #20 Skrevet 26. februar 2009 Gidder ikke svare på den siden jeg allerede har svart på den på den andre siden du refererer til
Gjest Skrevet 27. februar 2009 #21 Skrevet 27. februar 2009 1: sov vel da hun døde - fikk vite det tiiiidlig på morran, da vi skulle på langtur med korpset. Ingen hadde sett nyheter eller noe på morran, men da vi stoppet innom en bensinstasjon rett etter avgang var det noen som så det i en avis. 2: Lå som et slakt på sofaen på hybelen min, og så tv (husker ikke hvorfor jeg var hjemme, men det var fri av en eller annen grunn). Ble liggende å følge nyhetene direkte på tv, og husker jeg fikk litt nella når det andre flyet kom og han amerikanske kommentatoren - som satt og snakka om at ingen visste om det var en ulykke eller et angrep - oppdaga det og begynte å rope.
Tokatter_USA Skrevet 27. februar 2009 #22 Skrevet 27. februar 2009 1. På sofaen hjemme etter svogers bryllup. Så hans bryllupsdag kommer alltid til å være fobundet med Dianas død. 2. Da jeg kom på jobben, hørte jeg en venn av meg si at han skjønte ikke hvorfor alle var så sjokkert, p. g. a. "the way we treat people in the Middle East". Jeg fikk så høre at tårnene var borte, men jeg trodde ikke helt på det. Jeg slo på TV'n, og der stod ganske riktig tårnene ennå. Så så jeg en eksplosjon av noe slag, og jeg fortalte mine venner at, nei, det var ikke noe fly, det var "bare" en eksplosjon. Herregud. Da jeg hadde sett på litt til, fikk jeg da til slutt se at tårnene falt og skjønte at det var jeg som var helt på jordet. Men det var vanskelig å tro, da!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #23 Skrevet 27. februar 2009 1. husker ikke 2. I USA som utvekslingstudent, men var i nord-vest jeg da. Fikk vite det med en gang vi kom på skolen.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #24 Skrevet 27. februar 2009 1. På ei ferje, skulle ut å gå en masj på 18 km sammen med folkehøgskolen jeg gikk på. 2. på jobb
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 27. februar 2009 #25 Skrevet 27. februar 2009 hmmm, husker ikke nr 1, men var veldig trist husker jeg.... nr 2: var hjemme og spiste frokost. Snakket masse om det når vi kom på skolen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå