Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Mine besteforeldre har det problemet med at det kommer inn røyk fra peisen pga naboene fyrer i peisen. Første gangen skjedde før jul. Etter det har det vær ca 3ganger. Dette er jo livsfarlig. Hele leiligheten blir fylt med røyk. Men så er de så gamle,så de har ikke peiling på hva de skal gjøre eller hvem de skal ringe. Så jeg var der på besøk i dag,og naboen som bor i 2etg fyrte opp i peisen og besteforeldrene mine som bor i 4etg fikk hele leiligheten fylt opp med røyk. Jeg lukket gamlingene inn på kjøkkenet når jeg gikk ned for å snakke med han som bor i 2etg,han sa at skulle la det brenne opp og ikke tenne opp mer. Egentlig er jo dette styret i boretslaget sin oppgave og rydde opp i,men det styret er så på jordet at man må gjøre noe selv. Så er det noen her inne som har peiling på hvem jeg kan ringe? Jeg ringte til brannvesnet for å høre om de kunne sette opp forbud mot å fyre i peisen til man fikk sjekket hva som er problemet,men de sa at de kunne ikke gjøre noe med dette å at jeg måtte ringe noen andre, men noen tips om hvem jeg skulle ringe fikk jeg ikke. De har visst hadd besøk av en feier ellr noe sånt,men han sa at alt var i orden.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Hvis det kommer røyk inn, ringer de såklart brannvesenet. De kan måle carbonmonoxid utslippet også. Det er faktisk helt OK å ringe brannvesenet i sånne tilfeller!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Kanskje den pipa ikke er feid på lenge?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Jeg skreiv jo at jeg ringte til brannvesnet i dag? De kunne ikke gjøre noe som helst fikk jeg beskjed om..
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Hvis det siver fullt av med røyk inn, og man ringer nødnummeret, kommer de virkelig ikke???? VG stoff!!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Det var en feier som hadde vært der like etter jul nå å sjedd på dette men han sa at det ikke var noe vits i og feie for pipa så bra ut den.. Pluss at det var ikke lenge siden de hadde gjort det..
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Er det ikke bare å lukke spjeldet da?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #8 Skrevet 26. februar 2009 Kanskje det er enormt med dårlig trekk nederst i pipa?? Er det sjekket at det ikke ligger masse aske i kjellerens nederste del i pipa? Det kan være grunnen.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #9 Skrevet 26. februar 2009 vi bor i 4 etg og det var akkurat samme problemet her. vaktmesteren satte opp en vifte (tror den er på toppen av pipa??eller kanskje nederst??) den styres nede fra kjelleren hvertfall. ble mye bedre. vi hadde problemer med å fyre opp selv også, med at røyken kom inn i leiligheten. har ikke brukt peisen etter vi fikk unger. er mest til pynt. men tror det hele løste seg med den vifta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå