Gå til innhold

I dag fikk jeg mitt livs sjokk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lillesøster har vært 10 mnd i usa, og jeg har ikke sett henne siden hun reiste. Vi har hatt kontakt på mail og tlf. I går kom hun hjem, og i dag kom hun hit på lunsj. Da hun kom kjente jeg henne nesten ikke igjen. Hun hadde lagt på seg VELDIG! Det er den villeste opplevelsen jeg har hatt. Hun som er så opptatt av å trene og holde seg i form, også kommer hun her etter noen mnd borte og har blitt nesten dobbelt så stor....

Hun var veldig åpen på det og snakket masse om det. det virket ikke som om vektøkningen plaget henne i det hele tatt. Hun fortalte at hun har lagt på seg litt over 30 kilo! Jeg skjønner bare ikke hvordan det er mulig? Hun er ikke bare litt rund, hun er skikkelig feit :-( jeg syns det var helt fælt å se..

Trodde nesten ikke det var mulig å legge på seg så mye på s kort tid....

Måtte bare få dette sjokket ut av hodet mitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun var i godt selskap borti der da vet du.

Skrevet

Jeg gikk på skole med en jente som dette også skjedde med.

Nydelig pen jente, slank og jobbet som modell.

1 år i usa, kom hjem igjen. Hun var ikke til å kjenne igjen !!!

Kjempe stor var hun blitt :-O

Skrevet

Hun er ikke gravid.. Hun forklarer det med bråstopp på treningsfronten og junkfood daglig. I familien hun bodde bestilte de pizza 3-4 ganger i uken, og de har visst vanvittige porsjoner der borte....

Skrevet

Lett det, da, om man har for vane å stoppe på McDonalds et par-tre ganger i uka. Og hvis de bestilte mye pizza, er det heller ikke rart!

Jeg bor her borte, og man skal være forsiktig med fast food.

Dropper french fries, og holder meg helst til kyllingen.

Hun får begynne å trene igjen, så går det da fort bort.

Skrevet

Ja det er dessverre fullt mulig, har ei venninne som var i amerika i bare 2mnd (litt under)..og hp la på seg nesten 15 kg!!! Er egentlig ikke så rart, så mye fristelser etc som er der borte..

Skrevet

Jeg var au-pair i nesten 2 år i USA og jeg kom tilbake mye slankere enn da jeg reiste.

Greit det er mye junkfood etc der,men det er også rikelig tilgang til salater og sund kost. Det er massevis av sunne resauranter, salatbarer etc. OG på på junk-resaurantene har de så og si alltid sunne alternativer.

I matbutikkene har de utrolig fristende grønt-avdelinger....og kyllingfiler etc er billig.

Men, man må være bevist slik jeg var...for det er også mye dritt mat.

Skrevet

men jeg tenker at hun må da ha tenkt over det underveis.... du våkner jo ikke en morgen og har lagt på deg 30 kilo liksom?

Tror kanskje jeg ville reagert og forsøkt å gjøre noe med det lenge før det hadde blitt mer enn 30 kilo pluss......

fatter det ikke!

Skrevet

Det er mulig ja. Jeg ble veldig syk og kunne ikke trene(kronisk sykdom) men spiste det samme som da jeg trente mye og da gikk jeg opp 30 kg på under 1 år.

Skrevet

Det sier mamma også. At alt smaker søtt.

Skrevet

Hun forteller jo om et kakeinntak som også er helt vanvittig, så det er vel ikke så rart kanskje.....

Enkelte dager kunne visst arte seg slik:

donuts og kaffe når hun sto opp. egg, bacon, pølser og lyst brød til frokost, mcdonalds til lunsj, ribbe til middag og pizza til kvelds. Og brus til nesten alle måltidene, og dessert etter middagen.

Blir kvalm bare jeg hører om det!

Godt hun ikke skulle være der lenger, da lurer jeg veldig på hvordan hun ville sett ut....

Hun er 154 cm høy og jeg tipper hun veier over 90 kilo nå. Er bekymret for om hun klarer å snu denne trenden :-(

Skrevet

Jeg var et år i Sveits og la på meg 10 kg. Jeg var ganske fornøyd med det, siden jeg alltid hadde vært tynn og var lei av alle kommentarene. Men moren min har sagt senere at jeg var blitt tykk, og hun var litt sjokkert!

Deretter dro jeg til USA, og alle kiloene rant av meg. Jeg likte den sveitsiske sjokoladen, men ikke den amerikanske, og jeg la meg til normale spisevaner igjen (maten i Sveits var sinnssykt god).

All mat i USA er ikke søt, kjære vene. Det er masse god og sunn mat her. Man må bare se litt lenger enn til nærmeste fast food restaurant. Noen familier gjør dessverre ikke det, men i min erfaring tilhører det sjeldenhetene.

Valgmulighetene m. h. t. mat er blitt utrolig mye bedre i løpet av de siste 20 årene, både i matbutikker og restauranter. Jeg tror ikke nordmenn behøver å sitte på sin høye hest når det gjelder matvaner og tilbud lenger (unntatt når det gjelder brød, men det begynner også å bli bedre her).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...