Gå til innhold

Voksen dame prøver å bli gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, trenger noen synspunkter. Jeg prøver iherdig å bli gravid. Og jeg har blitt en voksen damen, så det haster. Hadde blankt, langt eggl slim på lørdag. Fikk pos eggl test på tirsdag (testet ikke man) . Dro i all hast til vennen min som jobbet utenbys da. Hadde samleie tirs kveld, ons morgen og onsdag kveld. Samme type slim på onsdag. I dag måtte jeg dra tilbake. Utfloden i dag har vært hvit og gul. Hva tror dere? Er så redd at jeg har gått glipp av egget - igjen. Vi har hovedsakl kjørt på for tidlig før. Tror egget mitt kommer senere enn testen skulle tilsi. Vennen min er 55 år, så det er vel ikke sikkert sædcellene hans lever så lenge. Vil så veldig, veldig gjerne bli gravid :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det kan jo ingen her inne hverken vite eller tro så mye om......

Skrevet

Sædcellene til en på 55 lever like lenge.

Skrevet

Tenkte på det med slimet. Om noen visste når egget kom når det forandret seg slik. Forstår at ingen kan vite :-)

Skrevet

Du får nok bare vente og se.

Skrevet

41 år... men veldig sprek :-)

Skrevet

Hei HI! :)

Hvis du fikk pos EL-test på tirsdag, skal dere ha rukket EL. Når en har EL-slim kan det bety at en er fruktbar, så da er det lurt å sex. Så er det greit å ha sex annen hver dag i en periode midt i syklusen, f.eks syklusdag 10-20, da treffer en som oftes EL.

Hvis dere er usikre på kvaliteten hans, så kan det kaskje være greit å få den sjekket? Det tror jeg kan ordnes hos legen. Men menn er jo stort sett fruktbare lenge da.

Jeg vet ikke hvor lenge dere har prøvd da, men siden du er 41 anbefales det å starte utredning etter seks mnd med prøving. Det er forøvrig et forum her inne som heter "over 35 og prøver", kanskje du får noen gode svar der inne?

Lykke til med prøvingen, håper at det klaffer snart! :)

Skrevet

Jeg var veldig slimete (klønete måte å si det på men) fra eggløsning og langt ut i svangerskapet, så hvis du ikke pleier å være det er jo det et godt tegn!

Blir nysgjerrig når du skriver vennen min og ikke kjærste/mann/samboer jeg da, er dere ikke sammen/bor sammen?

Skrevet

Takk for svar :-) Tror også det er mulig. Men ville gjerne prøvd litt lenger. Siden siste dag med gjennomsiktig slim betyr at egget kommer den dager eller neste (tror jeg). Får dessverre ikke prøvd mer denne perioden. Han er bortreist. Har utredet meg før jeg startet, alt er i orden :-)

Skrevet

Det er ex kjæresten min. Ikke noen lett situasjon. Men vi er enige om å lage barn sammen. Håper inderlig vi fikk det til denne gang.

Skrevet

Hei! Jeg er så "heldig" å kjenne når jeg har eggløsning. (Det er faktisk litt vondt) og da er jeg alltid "slimete". Du har nok ikke gått glipp av egget,nei:) Kan ikke sette meg inn i hvordan det er med prøving,da jeg ble gravid med engang vi bestemte oss for å få barn,men det høres IKKE lett ut! Håper det klaffer snart:) Alderen din har ingenting å si synes jeg,den er kun ett tall. Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk, gode deg!

Det er ikke lett. Gyn mener jeg virker veldig fruktbar. Tror det selv også. Men beg ikke å prøve før rett før jul. Og har nok feilberegnet når egget skulle komme. Håper jo jeg har hatt hell nå :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...