collagirl Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Prøvde i dag å lage foravtrykk i trolldeig. Gikk veldig bra helt til jeg skulle steke den. Da "hevet" den seg og det ble luftbobler akkurat som et pitabrød. Oppskrift: 2 deler mel 1 del salt 1 del vann Noen som vet hva jeg har gjort galt, eller er det sånn trolldeig oppfører seg. Og er det noen som har tips til hvordan jeg kan lage foravtrykk (innover, ikke utover) til en billig penge?
2 gutter og 1 jente Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 bruk trolldeigen som form og ha gips i. blir kjempeflott!
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 jo det blir kjempe flott, men de vil jo gå utover. :-) Steker du den riktig?
collagirl Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2009 I oppskriften stod det 160 grader i 30 min. Men ska jeg bruke trolldeig som form, er jeg jo å avhengig at den ikke bobler seg. For fotavtrykkene blir jo borte...
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Sikker på at den skal steke??... Jeg ville hatt den "våt" jeg, og så heller du gipsmassen oppi. Når den stivner kan du bare skrelle av trolldeigen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå