Gå til innhold

Dette med uker i graviditet, ++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slutta med pillen i jula, fikk ikke mens før 1. Februar.

14. Februar fikk jeg stikkinger i nedre del av magen, og hadde en del tegn på EL, så har det seg slik at vi hadde sex den dagen. Jeg håper inderlig at det klaffet!

Siden jeg bare har hatt mensen en gang siden pilleslutt, vet jeg ikke hvordan syklusen min er. Så vet ikke når jeg har IKM, men blir vel å teste meg over helga.

Er det slik at første uka gjelder fra det klaffet, eller fra første dag i siste mens?

Når kan jeg kjenne symptomer? Har den siste uka hatt ømme bryter, og vært veldig trett, men nå skal det sies at jeg leter etter symptomer..

Har gådd på pillen i ni år, og de siste på Cerazette, og da fikk jeg ikke mensen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det regnes fra første dag i siste mens. Eller hvis man har lange sykluser så kan man regne fra eggløsningen og legge til to uker. På babyverden.no er det en fin terminkalkulator. Du kan kjenne symptomer fra en ukes tid etter eggløsningen. Håper det har klaffet for dere, masse lykke til med testing!:)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Det er jo første pp, så jeg håper jeg ikke blir så veldig skuffa om det ikke klaffet.

Ser du har prøvd en stund, håper det klaffer for deg også snart.

Hvor lenge etter samleie må man vente for å ta en test? har hørt 18 dager, synes det høres så lenge ut. (Jeg vet jo ikke når IKM er)

Skrevet

Første pp er man ofte veldig gira, så får håpe du ikke blir veldig skuffa. Men det er jo ca. 20-25% som klarer det på første forsøk, så det kan jo godt hende at dere har klart det:)

Tusen takk!:)

Siden du hadde sex rundt eggløsning, så kan du teste etter to uker. Hvis den blir negativ, så får du bare vente noen dager å teste igjen. Håper den blir positiv med en gang:)

Skrevet

Har lest mye på dette forumet i det siste, så nå er det gøy å bli "en del" av dette :)

Skrevet

Hei.

IKM er når du venter mensen, det vil si 14 dager etter EL. Enkelte tester kan slå ut inntil 4 dager før, men det varierer veldig fra person til person om den gjør den, Noen har lav produksjon av HCG og få først utslag en stund etter IKM. Husk, en negativ test betyr ikke nødvendig vis ikke at du ikke er gravid. Så lenge tanta ikke er kommet på besøk er det håp.

De første symptomene kan dukke opp like før IKM, men for veldig mange er første tegn på en graviditet en uteblitt mens. Ikke let som en gal etter symptomer det er veldig mange som får dem først mye senere, selv om det er lett å bli revet med av dette forumet.

Lykke til ;-)

Skrevet

Tok en test i dag, fra billig-tester.

Det var en svak rosa strek! Måtte prøve en EL-test også, og da ble T streken sterkere enn C streken..

Har kjøpt en digital, som jeg skal ta i morgen tidlig..

Tusen takk for alle svar :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...