Gå til innhold

daaaaa:D:D:D Endelig;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hele lørdag og natt til søndag hadde jeg modningsrier. etter inn og ut av sykehuset for å få modningspiler og søvnmangel<-(i 4 uker) så fant jeg ut at dette klarer jeg ikke!! har så vondt.. dro inn.. og eeendelig.04.30->. 4 cm og bare en liten kant igjen. "vi kan ta vannet.. " fikk nesten sjokk...endelig kunne de hjelpe meg fullt ut:D fikk tildelt fødestue... og etter litt så tilbydte hun meg å ta meg et bad.. noe jeg var glad jeg gjorde:D sååå deili.. lindet mye synes jeg.. dette var klokken 7 på morgenen. kl 8 var jeg ferdig med badet. og la meg i sengen for ny sjekk... 4 cm kunne tøyes til 5.. endelig. de tok vannet.. å gud så rar følelse (var førstegangs). gikk med rier som ble sterkere og sterkere . og kl 10 fant jm ut at hun ville prøve å gi meg lystgass... det hjalp. litt kvalmende men tok toppene på riene.. klokken 11 fikk jeg drypp for å få litt mer fortgang på åpningsdelen.. noe som da igjen gjorde at jeg fikk 6 rier iløpet av 10 minutter.. de måtte sette elektroder på hodet til babyen for å sjekke at alt va i orden. noe som viste se at han faktisk ikke likte dette så godt.. jeg var helt neddopet. og husker ingenting, så dette er noe jeg har blitt fortalt i etterkant.. husker å vidt at jeg brølte i maska hver gang jeg fikk rie. ble bestilt epidural. noe som da igjen tok litt over en time... jeg låg å gråt i senga å ropte etter epidural. da legen endelig kom, ble alt til himmelen.. da lå jeg fra klokka halv 1 til klokken var halv 6 med bare fryd og gammen.. låg og sang og danset i sengen. og jordmødrene ble sjokket. "har aldri før sett noen som har sunget å danset når de var i aktiv fødsel." klokken halv 6 da hadde jeg full åpning. ikke kjente jeg pressrier, og dryppet ble nok en gangslått av, og epiduralen ble også avslått. likevel kjente jeg ikke pressriene... så jeg presset bare når jeg trodde jeg trodde jeg hadde en ri. en halvtime med smerter (vel og godt med tanke på hva som kom ut) så var gutten min ute. å så nydelig.. alt var glemt. far smågråt og var såååå stolt. jeg bare låg der utslått og koste med gutten min. "tenk at jeg har bært på noe så lite/stort men nydelig" . verdens beste følelse. nå kom vi hjem i går. og alt er bare stas og mas fra familie. og ungen får nesten ikke ligge i fred når de er her. så må nok si stopp snart. kjenner meg heeelt utmattet... men sååå lykkelig.. gråter noen tårer her og der, men men pyttpytt;) dere får ha maaasse lykke til videre damer... nå skal vi kose oss... takk for meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så masse!!!:) litt misunnlig, gleder meg til jeg er ferdig også!:)

Skrevet

MASSE GRATULERE TIL DERE :)

lykke til videre :)

Skrevet

GRATULERER!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...