Gå til innhold

trykk i bekken bunnen uke28.hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kommer akkurat inn her. Og de siste ukene har jeg hatt akkurat som et trykk i bekkenbunnen etter at vi har hatt sex. Dette er mitt andre svangerskap og jeg hadde ikke dette problemet i første svangerskap.

Om vi har sex om kvelden så er det fint om morgenen, men vi har ofte sex om morgenen også og da er det værre, hele dagen er liksom "spolert for jeg kan kun gå og stå i svært korte perioder før dette trykket kommer.

Forskjellen fra første til andre svangerskap er at jeg rir mye mindre i dette svangeskapet pga tidsnød og at jeg har hatt sterk influensa.

Har ridd i dag og det er ikke ubehagelig i det hele tatt.

Jeg er ellers aktiv å går mye tur, sykler osv. og har kun lagt på mg 1-2 kg

Noen som vet hva dette er??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ri på hest du mener sant??

(hehe, er sikkert det du mener, men siden du snakket om sex må jeg bare spørre) :)

det trenger ikke være noe annet enn at bekkenbunnen din er svakere nå enn forige gang, nettopp fordi dette er andre svangerskapet ditt. Bekkenbunnen blir ganske strekkt under et svangerskap og særlig under en fødsel. Kniper du hver dag? Det er iallefall viktig å huske på det, jeg er ikke så flink som jeg burde være med knipingen, men det er viktig for å styrke bekkenbunnen.

Det kan jo være du føler "nedpress" det kan være ganske ubehagelig. Men spør jordmoren din om dette her neste gang du snakker med hun, hun forstår sikkert bedre hva du lurer på, og hun kan jo helt sikkert gi deg et skikkelig svar også:)

Skrevet

tusen takk for svar, jeg kniper stort sett hver dag ja=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...