Gå til innhold

Samboer såret meg skikkelig i kveld.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært mye dårlig (bekkenløsning og blodtrykksfall) hittil i svangerskapet, noe som har resultert i sykmelding og MYE sofasliting. Har ikke vært mye i bevegelse kan man si, og ja, jeg har lagt på meg ganske bra utenom magen.

Jeg har vært litt smådeppa og i tillegg så har jeg så vanvittig søtsug og sultfølelse hele tiden.

Jada, jeg spiser mye for tiden, både mat og godteri, og jada, jeg ligger mye på sofaen.

Men i kveld fikk jeg en kommentar som såret skikkelig. Jeg hadde nettopp laget og spist tre ostesmørbrød (og en banansplitt - nammm), så ber jeg pent om ikke samboer kan gå og hente posen med potetgull og påskemarsipanen som ligger i skapet for jeg har funnet en god stilling i sofaen.

Da sier han bare: "skal du bare ligge der og bli enda feitere?"

Jeg ble skikkelig lei meg og reagerte selvfølgelig med å bli sint. Han ble forbannet og nå er han ute på ski.

Dette synes jeg var skikkelig stygt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har god grunn til å være sint. Sånt skal ikke mannen din si, rett og slett. Han vet lite om den belastningen det tross alt er å være gravid. Som gravid har vi ikke samme kontroll over hormonene våre og dermed spiselysten. Enkelte må bare ha noe søtt hele tiden, og dette er ikke så lett å kontrollere som ellers. I tillegg er det ikke lett å trimme heller, spesielt ikke hvis du har bekkenløsning i tillegg. Du har min fulle sympati her. Jeg la på meg mer enn godt var, men samboer hadde heldigvis vett til å ta det som det kom.

Barnslig av han å stikke på ski, nesten for å demonstrere. Men får håpe han får tenkt litt vett i hodet før han kommer hjem.

Klem.

Skrevet

Jeg skjønner han godt! Hvorfor ødelegge deg selv bare fordi du er gravid. Slike mengder med mat og godteri er ikke bra for noen!!

Skrevet

Kansje han syntes du trengte en oppvekker... du går jo ikke akkurat NED i vekt ved å ligge på sofaen og fortsette å spise sånn som du gjør. Men uansett - det går an å si hva han mener på en finere måte enn det han gjorde!

Skrevet

Hehe... du hørtes kjent ut:-) Så du har lirket med deg pcn bort i sofaen? Forstår godt at du blir sint. "store venn" Når fett og sukker blir debatt etter en diger porsjon banansplit så bør du vri ballene av samboen din:-)

Skrevet

På tide at noen var ærlig med deg. Sorry meg altså men vil du virkelig ligge der å legge på deg mer enn nødvendig? Det ender bare med at du bli misfornøyd med deg selv og får et dårlig selvbilde. Dvs det er DEG det går utover til syvende og sist.

Noen trenger å få et spark i ræva for å skjønne ting.

Enig at det ikke var så pent sagt, men det han sa fikk deg virkelig til å tenke, eller hva? Er det noe i det han sier eller er du slank og sunn?

Forstår at du ikke orker å være så mye i aktivitet, men da bør du kanskje tenke på hva du spiser. Det er ikke bra å være overvektig, mange livsstilsykdommer å pådra seg. Du har jo barn du vil være et forbilde for, barn du vil leve for, ikke sant?

Fortell han at du ble såret, men be han heller støtte og hjelpe deg gjennom denne perioden. Kanskje han kan bidra med å lage litt sunne måltider eller snack til deg? Hvis du viser han at du er motivert for å endre livvstil så mulig han blir motivert til å hjelpe deg.

Skrevet

Synes det var greit at han sa ifra jeg.... MEN han burde absolutt ikke sagt det på den måten...

Er du deppa, og på en måte har forandret deg litt (personlighet) blir han sikkert litt frustrert selv. Han har sikkert ville snakket med deg om det, men det var uheldigvis denne måten det kom ut på. Ikke ta det så bokstavelig. Snakk med han uten å være hårsår....

Skrevet

Og dessuten så er bekkenløsning en innbilt sykdom oppfunnet av late sofakjerringer som er glad i sjokko, marsipan og potetgull.

Skrevet

Typisk mannfolk. Forstår godt at det var sårende. Fortell han hvor sårende det var og forklar han hvordan du har det. Forstår han ikke da eller ikke gidd å høre på deg er han en mega dust! Men når det er sagt så tror jeg du bør forsøke og holde litt igjen lystene dine litt. Når du ikke har sjangsen til å bevege deg engang. Eller så tror jeg du vil komme til og angre.. Vet det ikke er enkelt og er ikke stygt ment.. Og absolutt ikke noe pent av han og snakke slik til deg!!!

håper han kommer hjem og ber pent om unnskyldning!

Skrevet

Hehe, jeg tror dette er et tulleinnlegg ;o)

Skrevet

Skikkelig stygt sagt av han, skjønner deg godt jeg:O

Hva så om du legger på deg, det går an å slanke det av igjen etter fødselen. Jeg hadde samme sinnsyke suget etter søtsaker når jeg gikk gravid og la på meg rundt 50 kilo, nå er jeg gått ned alle kiloene jeg la på meg.

Så om du føler du gidder å slanke deg etterpå er det vel fullstendig opp til deg hva du dytter i munnen og hvor mye du sitter i sofaen.

Skrevet

jeg skjønner både deg og samboeren din. jeg er plaget med bekkenløsning jeg også, BT faller. og jeg svimer av.. har vært sykemeldt og ble LAT.. Men selv om du har de plagene så er ikke samboeren din tjeneren din heller.. kanskje han ville ta seg en liten tur ut for og "lufte hodet" litt og samle tankene sine. isteden for og være hjemme og se på at dama sitter i sofan og ikke gjør noe annet enn og spise..

Lykke til videre..

Skrevet

Forstår dere begge jeg. Synes han kunne vært litt mer diplomatisk, men jeg kan forstå reaksjonen hans også. Ja, du er gravid og sykemeldt, og ja, jeg forstår godt at det er deprimerende. Har vært der to ganger selv før og bare venter på at det skal slå til igjen med nr 4 nå. Likevel er det ikke noen unnskyldning for å trøkke i seg mat ubegrenset. Du har også et ansvar for den lille i magen din, og den har ikke godt av så mye fet og sukkerholdig mat som du får i deg nå. Prøv å finne litt sunnere varianter, gulrotstrimler med dipp, popcorn er i hvertfall hakket bedre enn sjokolade og chips, hjemmelaget saftis kan stille søtbehovet godt selv om det egentlig er veldig lite saft du får i deg pr is osv.

Skrevet

jeg er ikke overvektig (før graviditeten var jeg veltrent og slank), men jeg har lagt på meg mer enn nødvendig nå. det synes veldig godt i ansiktet mitt (dobbelthake og bollekinn) :-(

jeg har forståelse for at han synes jeg spiser unødvendig mye, og jeg vet at han er veldig opptatt av å holde seg i form og passe på kroppen, men dette er min kropp og det er jeg som går gravid. Kiloene skal jeg klare å bli kvitt etter fødsel, jeg har jernvilje, men jeg orker ikke tenke på det nå..

Han er fortsatt ute på ski og jeg ligger LAT på sofaen med potetgull og påskemarsipan....

Skrevet

Skjønner han godt jeg. Det er slettes ikke sunt for hverken deg eller babyen at du stapper i deg fett og sukker. Tenk på svangerskapsdiabetes- eller hjertet ditt! En frisk og sunn kropp gir dessuten større sjanse for en enklere fødsel.

Skjerp deg- om ikke for din skyld, så for babyens skyld!

Skrevet

HALLOOOOOOOOOOOOOOOO 20:58

Hvordan kan du si noe sånt er du KLAR over hvor vondt det er å ha bekkenløsning!! hadde deT med mitt første barn å det gjore mange ganger bare vondt å bevege seg så at du er så SLEM i din utalese sier vel nok, du har nok ikke opplevd den smerten for det er sikkelig UBEHAGELIG!! det er INGEN innbilt sykdom, det er sikkert noen som har mild bekkenløsning og noen som sliter. Du hadde det vel lett når du var gravid ELLER???!!!

så jeg skjønner at du ble sint på mannen din det du legger på deg nå som du er gravid forsvinner jo etter hvert etter at du har født.

Skrevet

Skjønner han veldig godt. Du bærer faktisk hans barn, og stapper i deg alt dette unødvendige. Nei ta deg sammen, så kan du gasse deg med fett og sukker når ammingen er over. Tenker du ikke på barnet?

Skrevet

Hallo!!!!

Skjønner han veldig godt! Og tror du livet ditt og helsen din blir bedre av å ligge på sofaen å proppe i deg godteri?

På tide å våkne opp!

Skrevet

Synes i det minste han kunne formulert seg litt annerledes... man sier ikke slikt til et annet menneske. Da er det bedre at han hadde prøvd å ta tak i det på en litt annen måte. Men du burde prøve å endre litt på livsstilen din, selv om du sliter med bekkenløsning og blodtrykksfall. Er jo ikke spesielt bra for den lille inne i magen din at du spiser usunt...

Jeg ville snakket med han om det - og sagt at du blir utrolig lei deg når han slenger slike kommentarer - og at dette fører til at du bare blir ytterligere smådeppet...

Skrevet

Har graviditet blitt en dårlig unnskyldning for oss damer til å spise søtt uten hemninger mon tro? Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i noe sånt.. Ja har fått "dilla" på ting.. men søtsug? hvorfor får man liksom det av graviditet?

Og en annen ting.. Hvordan pokker får dere plass til all maten? Er jo spymett etter en halv brødskive om dagen jo..

"høygravid"

Skrevet

Tre ostesmørbrød, banansplit og så potetgull og marsipan?? Nei, dette må være et tulleinnlegg.

Skrevet

Jeg er gravid med mitt fjerde barn..og bekkenløsning for første gang...og ja det er SYKT vondt!!!!

Jeg også har blodtryksfall..og er nede på 88/55... altså veldig slapp og svimmel...

Da er det godt med godis!!! man må ha lov til å legge på seg i ett svangerskap!!!!! uten kritikk!!! og i hvertfall uten at mannen klager!!!

Nei kos deg så best du kan du...kiloene går nok av etter svangerskapet skal du se!! hilsen ei som gikk opp 30 kilo i første svangerskap...og mistet de i løpet av meget kort tid... da jeg bare gikk opp 8 i neste svangerskap syntes legen det var verre!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...