Gå til innhold

Om menn og henting i barnehagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager sikkert veldig kvinnesjåvinistisk spørsmål, men henter mennene deres i barnehagen, når henter de, og synes mennene deres det er like viktig å hente barna tidlig som det _dere_ synes? Har dere mange konflikter om dette? Hva skjer hvis han drøyer "for lenge"? Drar dere selv og henter dem da? Og er dét i tilfelle ballekutting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss henter pappaen hver dag nesten,fordi jeg jobber for langt unna til å rekke det...men dersom noen av oss har mulighet til å hente tidligere enn vanlig gjør vi jo det begge to...krangler ikke noe om disse tingene,for ting er som det må være når begge jobber og slutter til nesten samme tid hver dag.Men år vi flytter kommer vi nok til å bytte på litt mer...

Skrevet

Ja, vi henter begge 2, han oftere nå fordi han er sykemeldt. Han synes det er helt greit å drøye før han henter, men slik som det er nå henter han henne for så å gå hjem å begynne på middagen, eller han begynner på middagen, så henter jeg, er ikke lange omveien for meg, og jeg er ferdig på jobb forholdsvis tidlig i den jobben jeg har nå, mellom 14.45 og 15.30. Har kort vei til barnehage/hjem også.

Hun hentes oftest mellom 15.00 og 15.30 uansett.

Jeg er litt mer opptatt av å hente henne tidlig enn han er, men tidligere var det ikke noe vits uansett fordi hun stortsett sov til 14.30, og ble sur om hun akkurat hadde begynt å leke når hun ble hantet da like etterpå.

Jeg tenker litt mer nå når hun er blitt større at hun godt kan være i barnehagen til 15.30 fordi hun bare har 1/2 plass, og derfor har mye fri.

Hadde nok sett anderledes på det om hun ikke hadde trivdes i barnehagen også.

Skrevet

Hvis det er han som henter, så står da han fritt til å hente når det måtte være, så lenge det er før barnehagen stenger?

Jeg synes det er ballekutting å påstå at min måte er bedre, eller at mine vurderinger er bedre enn hans. Han har deltatt 100% siden ungene kom, og er såpass kjapp i topplokket at han kan gjøre egne vurderinger. Verken han eller jeg eier ungene, vi har ikke monopol på sannheten noen av oss. Kanskje vurdere han det til at ungen har det gøy i barnehagen, og at det er bedre for den å være der, når han har gjort den vurderingen er det ikke opp til meg å overstyre den avgjørelsen og hente ungen selv. Det vil jo være veldig respektløst, konfliktskapende og svært degraderende overfor den andre parten. Det er ikke en av foreldrene alene, mor, som setter reglene for et felles barn.

En mann/kvinne som hele tiden får høre at hans/hennes måte ikke duger, vil til slutt tro på det og en mann resignerer nok fortere enn vi kvinner.

Det var det som kom til meg da jeg leste innlegget.

Skrevet

90% av gangene er det min mann som henter i bhg, og det er han som leverer. Dette fordi det passer seg sånn for oss. Nå kan det være jeg er ferdig før han noen dager, men stort sett er det han som henter for det om.For er jeg ferdig tidligere drar jeg å trener, slik at jeg har ettermiddagen med mann og barn. Også lager jeg middag slik at den står på bordet når dem kommer hjem.

Begynner jeg senere, så spiser jeg frokost med sønnen hjemme før jeg leverer i bhg - ikke nå i det siste, for denne graviditeten sliter meg ut. Så jeg sover når jeg kan sove.

Hvis jeg drar å henter de dagene jeg slutter tidlig (1400) får jeg en sur gutt som syns det er blodig urettferdig at mammaen hans henter han før han er ferdig å leke, og har spist frukt..

Så er jeg enig med metaMORfose, i vårt forhold er det ingen mening som er mere verdt - betyr noe mere enn den andre. Min samboer er like flink, og han styre dette med levering og henting like bra som meg. For å ta et eks:Vi har vell ulike rutiner i legging osv, men ingen måte er bedre enn den andre. Sønnen vet dette, så når pappa legger vet han hva han har i vente og samme når mamma legger.

Skrevet

Jeg er nok mer som deg Anonym. Vil aller helst ha sønnen min hjemme og benytte åpen barnehage av og til. Synes han har vært liten til å være i barnehagen og har han der så lite jeg kan, er 19 mnd. Pappaen mener at han ville ha godt av å leke med andre barn og er av den oppfatningen at han bør gå i barnehage. Enig i at barn trenger stimuli fra andre barn osv for å være bedre rustet til å starte på skolen og utvikle seg sosialt. Men det er forskjell på 1,5 og 3 åringer. Denne tiden får man aldri igjen. Viktigst er det å følge eget hjerte for hva som er riktig. Dette ble vist et helt annet tema merker jeg.

Skrevet

Jeg er nok mer som deg Anonym. Vil aller helst ha sønnen min hjemme og benytte åpen barnehage av og til. Synes han har vært liten til å være i barnehagen og har han der så lite jeg kan, er 19 mnd. Pappaen mener at han ville ha godt av å leke med andre barn og er av den oppfatningen at han bør gå i barnehage. Enig i at barn trenger stimuli fra andre barn osv for å være bedre rustet til å starte på skolen og utvikle seg sosialt. Men det er forskjell på 1,5 og 3 åringer. Denne tiden får man aldri igjen. Viktigst er det å følge eget hjerte for hva som er riktig. Dette ble vist et helt annet tema merker jeg.

Skrevet

aflatn, det ble visst kanskje et annet tema. Allikevel, mener du at din mening står over fars mening? Diskuterer dere ikke og kommer frem til en felles løsning?

Skrevet

Vi bytter på å både hente og levere. Den som drar hjemmefra sist, leverer. Og den som er ferdig på jobb først henter.

Mannen kan fint finne på å dra hjem, gå på do og dusje o.l før han henter. Da han ikke liker å gjøre slikt med mini hjemme. Mens jeg da heller utsetter dette til etter at han er kommet hjem. For å kunne hente så tidlig så mulig.

Hender seg jeg sier at han skal forte seg å hente. men ballekutting blir det selvsagt ikke. Vi diskuterer og blir enige om dette kvelden før hver dag ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...