mamma30.06.07 Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Hei erfarne mammar!!! Håper dere kan hjelpe meg litt. Det er første gang vår lille tulle har ordentlig høy feber og jeg liker det ikke, usj. Hun er 20 mnd og begynte med feber i går ettermiddag, målte da 39.5 og hun fikk paracet 120 mg stikkpille før hun la seg. Sov ok, men litt urolig. Idag har også ferberen stort sett vært i overkant av 39. 39.6 nå til kvelden. Har gitt paracet som febernedsettende. ;Men det som er rart er at hun er ellers ikkenoe synlig syk, aner ikke helt hvor feberen kommer fra. Hun er litt små snufsen, men det har hun vært en stund. å så virker det som hun har vondt i munnen. Holder seg mye til munnen.Har slitt litt med tenner tidligere, men ikke med så høy feber.Hun får noen hjørnetenner, men synes det var for høy feber til å bare være det. Hun er litt små redusert, litt ekstra trøtt og vil helst ikke ha noe mat. Drikker heldigvis ganske bra. Hvis fortsatt feberen er høy i morgen så tar jeg henne med til legen for en sjekk og en CRP.
Fikk maibaby06 Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Min har nettopp hatt en sånn runde. Høy feber, opptil 40, i 4 dager. Ellers ikke noe syk, grei almenntilstand men selvsagt preget av feberen (trøtt og lite matlyst men drakk nok). Var hos legen etter 3 dager, men legen fant ikke noe:) Kalte det en tredagers:) Ellers har min hatt 4. barnesykdom før, det er høy feber i tre dager, så normal temp dag 4 men utslett stort sett på overkroppen. Kan jo være noe sånt også. God bedring!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå