augustmom Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 hei jenter. har en gutt på 6 mnd (veier snart 9 kg). vi skal på en lengre kjøretur i påska (ca 10 timer) så jeg lurer på om det er noen av dere som har hatt en så "liten" en med på en såpass så lang tur? er så usikker på turen blir for tung for han eller om det går greit. vi kjører på kvelden så han kommer nok til å sove seg gjennom mesteparten av turen da han er så vidunderli at han sover hele natta=) på forhånd takk for svar=)
stjertløvetann Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 I jula kjørte vi 8 timer med ei på 7 mnd. Vi kjørte også om natta, og det gikk knirkefritt; hun sovna etter 20 minutter, og våkna blid og fornøyd rett før vi var fremme
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 En så liten baby trenger stopp på hver 2.-3.time sålenge de sitter i bilstol. Tror ikke jeg ville kjørt en så lang tur på natta m en så liten baby, for pga flere stopp så vil nattesøvnen forstyrres veldig og det er jo ikke akkurat helt heldig. Vi har kjørt over 50 mil en vei, med baby 3 mnd, og 5 mnd og 8 mnd og oppover, med begge to og vi har brukt 2-3 timer mer på turen før de var 1 år pga mange stopp m mat og at de trenger å strekke på kroppen/ryggen.
erteposen + 4 Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har gjort det selv, alene med en på 7 mnd og en på 2 år i baksetet. Kjørte rett før første søvn for begge, og stoppet ofte. Kjørte i flere timer etter leggetid, og de sov søtt i baksetet.
augustmom Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2009 ja han liker også å kjøre bil å sover som regel ved lengre turer. når han våkner så ser han seg rundt før han sovner like godt igjen. siden han har faste leggetider å sover som en stein hele natta så ser jeg heller ikke problemet med å kjøre mens han allerede sover å heller da stoppe hvis han våkner..
våken_om_natta Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Vi kjørte 60 mil med lillemor da hun var 2 mnd. Gjorde det samme med broren da han var like liten. Det går så fint. Ikke noe problem så lenge man stopper litt av og til.
Matildesnusk + lille ups Skrevet 26. februar 2009 #8 Skrevet 26. februar 2009 Vi har kjørt mange, lange turer med Matilde gjennom hennes forholdsvis korte liv, og det har gått over forventning. Vi kjørte aldri på natta, men hun sov jo en del likevel. Så tok vi pauser innimellom hvor hun fikk ligge litt flatt og sprelle litt. Det gikk kjempefint
stjertløvetann Skrevet 26. februar 2009 #9 Skrevet 26. februar 2009 Nå er det vel delte meninger om akkurat dette - jeg har hørt hs, barnelege og fysio si at man kan bare kjøre så lenge baby sover, de har ikke vondt av det så lenge det bare er en sjelden gang det skjer..
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 26. februar 2009 #10 Skrevet 26. februar 2009 Kjørte ca 150 mil da jentungen var 3 mnd (reiste hjemmefra noen timer etter 3 mnds kontroll inkl vaksine). Kjørte rundt hennes leggetid, stoppet et par ganger for å amme. Turen gikk kjempeflott. Hjemreisen er en annen historie, den ble gjort i hui og hast grunnet dødsfall i familien. Og de siste timene før vi var hjemme var et mareritt.
rampete robin Skrevet 26. februar 2009 #11 Skrevet 26. februar 2009 Har du mulighet til å ta tog deler av strekning, så kan det anbefales :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå