Gå til innhold

Idiotiske sykehus!

*Emma & Mathias*spire i magen*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sint her jeg sitter.. Da jeg hadde samtale på sykehuset etter MA'en, så lovet de meg god oppfølgning neste gang pga jeg har mistet 3 ganger..

Så blir jeg gravid igjen, og aner ikke hvor langt jeg er på vei en gang. Ringer sykehuset og forklarer, og ber om en UL siden jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei + at jeg er redd fordi jeg har mistet så mange ganger.

Nei, det var ikke noe vits fikk jeg beskjed om, så jeg fikk en time i slutten av mars, da mente de at de kunne se noe på UL. Dette var i starten på februar, så da måtte jeg koste på meg privat UL for å finne ut hvor langt jeg var på vei.

Sist mistet jeg i uke 9, og det er den uken jeg går inn i imorgen. Er derfor ganske redd og nervøs for at det skal gå galt igjen, og ringte fastlegen min. Hun forstod redselen min kjempegodt, og sendte avgårde ny henvisning til sykehuset for at jeg skulle få tidligere UL og oppfølgning som jeg ble lovet.

Men neida, idag fikk jeg brevet, og de ser ingen grunn til å gi meg noe tidligere time, så timen i slutten av mars opprettholdes! Er så fortvilet nå, for her må jeg gå en hel mnd til å vente i nerver, og ikke vite om den lille lever eller ikke!

Jeg er så sint og frustrert nå, er veldig glad at telefontiden på poliklinikken er stengt nå, ellers hadde jeg nok ringt og sagt skrekkelig mye stygt til dem! Hvorfor kan de ikke holde det de lover og ha forståelse for de som blir nervevrak av å miste gang på gang!

Skjønner ikke poenget med gratis svangerskapsbehandling, når man alikevel må ty til private klinikker for å få hjelp og bli beroliget!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff... er enig med deg! dette var skikkelig dårlig gjort! alle skjønner jo at du hadde hatt stor nytte av tidlig ultralyd, rart de stiller seg så vanskelig...

Skrevet

herregud hva er dette for noe tull da?? hvor er det du bor?

Spesielt når legen ber om at du taas inn OG som du sier så har du faktisk "krav" på at de følger deg opp.

Uff dette var virkelig kjempe dårlig gjort:(

Skrevet

Tilhører det berømte sykehuset Østfold :-/ De er vel kjent for å ikke behandle gravide så godt der..

Men må sies at jeg har fra før fått god behandling på SØF, i alle sammenhenger, men nå er jeg sint, skuffet og lei meg..

Skal ringe de i lunchen min, og prøve å bytte om timen..

Skrevet

Syntes du får skikkelig dårlig behandling på sykehuset. MEN

Er det ikke fritt sykehusvalg i Norge da??? Bestill time på et annet sykehus. Du bor i østfold ikke sant? Da er det jo kort vei til oslo, eller Sykehuset i Vestfold, Tønsberg. Der er de kjempeflinke og veldig koselige.

Hadde en dødfødsel der i november, og har fått kjempe oppfølging etterpå. Har nå flyttet til vesterålen, men får komme dit på kontroll hvis vi er på ferie i Tønsberg..

Jeg hører egentlig til Stokmarknes sykehus nå, men pga dødfødselen ønsker jeg oppfølging i Tromsø, samt at jeg også får kontroller på Riksen.

Ring et annet sykehus og få deg en time til ultralyd. Er du bekymret skal du bli tatt på alvor og få komme inn med en gang.

Lykke til, og håper du får time:-)

Skrevet

Huff, dette hørtes ikke bra ut. skjønner veldig godt at du vil ha ekstra oppfølging. Og det er jo helt feil når de har sagt selv at du skal ha rett på det.

Uansett. dersom du tar kontakt med fastlegen din igjen kan jo han/hun sende henvisningen til en gynekolog eller et annet sted der de kan ta ul?

Skrevet

Ring sykehuset i Tønsberg!! :-D De hjelper deg helt sikkert!

De har i alle fall vært veldig behjelplige ovenfor ei jeg kjenner nå. Hun fikk beskjed om at hun ikke var gravid hos gynekolog, men trodde ikke på det og ringte TBG, fikk time til ultralyd samme dag og er gravid :-):-)

Skrevet

Skjønner godt at du er frustrert men en ul fikser jo ingenting?? En ul kan ikke forhindre at man mister om det er så at det ikke er liv laga! Det er nok det som er grunnlaget for at de vil vente med å gi deg ul.. Mister man så tidlig så er det ingenting noen kan gjøre for å forhindre det.. Du sier du har blitt lovet god oppfølging men det spørs om ikke det er sånn at dere har forstått forskjellige ting med det.... Kan hende de har ment tett oppfølging ETTER disse sårbare ukene hvor ting kan gå galt uten at noen kan gjøre noe.... ? Halshogg meg den som vil, men vil man ha ul "på dagen" for å se at alt er bra får man betale selv.. Sykehuset har jo åpenbart vurdert saken din og ment at du kan vente.. Da kan du enten innfinne deg med det eller betale for privat ul om du absolutt ikke kan vente....

Skrevet

Råder deg til å be fastlegen sende henvisning til en privatklinikk, så du får UL der ganske kjapt. Jeg går selv privat. De har en god og tett oppfølging og du betaler ingenting for det når legen din sender henvisning. Det er klart du må få en UL nå så du betrygges med at alt er i orden. Det er ikke sunt hverken for deg eller barnet at du er bekymret.

Håper det ordner seg for deg. Lykke til:)

Skrevet

Har snakket med sykehuset, men fikk meg ikke til å kjefte på de, da damen i andre enden var så hyggelig, hehe...

Men jeg ringte volvat på morningen idag, og har fått time hos de til onsdag :) Så har jeg time på sykehuset i slutten av mars, og egentlig så passer den timen bra, hvis alt går bra, for da er jeg 12 uker på vei, og da kan de måle nakkefold samtidig.

Om det skulle gå galt, så får jeg jo ikke gjort noe med det uansett, men det er bare den tryggheten å vite at babyen lever.

Har ingen antydninger til MA denne gangen, men hører jo om de som ikke merker noe forskjell i det hele tatt også, selvom babyen dør.

Og jo lenger jeg er gravid, jo mer stiger forhåpningene om at det vil gå bra, og da å få en beskjed seinere om at barnet har vært dødt i flere uker, det ser jeg for meg at er mye vondere.

Men takk for innspill alle sammen :)

Skrevet

Hmm, så sykehuset i Østfold er ikke så bra?

Jeg er førstegangsfødende, og har fått plass der!

Har hørt mye rart om de :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...