Gå til innhold

klikkelyder fra magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen flere som hører klikkelyder fra magen? minner om da vannet gikk forrige gang men ikke like høyt på en måte. er 38+1.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg hørte klikkelyder fra magen i går kveld.. men ikke skjedd no stort forde.. :S Har det noe å si =???

Skrevet

Vært mye diskusjon på dette her inne, men selv er jeg ganske sikker på at det er fostervannet som "klukker".

Skrevet

men det er vel normalt det ? og har vel ikkeno spesielt å si ? er ikkeno galt for den saks skyld?

Skrevet

er vel neppe noe galt, glemte å spørre jordmor om det i går. høres egentlig ut som en termostat... men skjønner ikke hvordan det kan klukke i fostervannet når det ikke er noe luft der inne.

Gjest leelu25 *høygravid*
Skrevet

Her og knepper det i dåse-åse.

Det skjer når jeg skal snu meg i senga om natta.. Noe som forøvrig er et lite helvette i seg selv, så kommer det kneppet. Høres ut som det kommer fra bekkenet eller noen sener.

Det kan jo ikke klukke fra fosterposen som er helt tett og full av vann!! :)

Skrevet

I diskusjoner tidligere er det flere som har sagt at det er leddene til babyen som "knekker", akkurat som våre egne ledd.

Jeg har også hørt det endel ganger, spurte jordmor, men hun visste ikke.

Skrevet

At det klikker både her og der i våre bein er jo normalt nå om dagen, men det er ikke dette jeg hører i allefall. Noen sier det er babyens ledd som knepper, men det tror jeg ikke noe på, er tross ingen olding som ligger der inne :) Behøver vel ikke nødvendigvis å være fostervannet heller, men andre kroppsvæsker, f.eks. er magesekken rimelig trengt sammen og ligger jo veldig nær livmora(som alle andre indre organer) for tida.

Skrevet

Noen har ledd som knekker mer/lettere enn andre. Trenger jo ikke være olding for det. Knærne mine knekker rett som det er. Og noen har fingre som "smeller" hele tiden:-)

Skrevet

jo jo, men ikke babyen!

Skrevet

Jeg og føler det er fostervannet, et lite plask liksom. Er ikke det mulig altså? Tydeligvis mange som hører dette. Synes det er litt ekkelt..

Skrevet

Dette var en ting jeg også lurte på da jeg var gravid (i tillegg til dirringen jeg til stadighet kjente i magen), og jeg tror også det er leddene til babyen som knepper litt.

De samme lydene dukker nemlig opp i blant når babyen beveger seg (han er ute av magen), så selv om de er helt ferske, så tror jeg leddene kan kneppe litt :)

Skrevet

hatt endel slike kneppelyder selv i magen. Vet ikke helt hva det kommer av.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det er babyen sine ledd. Er flere ganger jeg ligger i ro på sofaen eller i senga og holder hendene på magen, og da hører jeg knekkelyd og jeg kjenner babyen knekker et ledd. Er skikkelig ekkelt men!

Skrevet

Hei du, det kjenner jeg også, men det er bekkenet som knepper/knekker når jeg skal snu meg. Er innmari vondt også. Så det er en annen lyd enn den de snakker om her :-) Den klikkelyden de nevner her, er vel den som høres mer ut som når f.eks termostaten til varmekablene på badet skrur seg av eller på, tror jeg :-)

Gjest StoooreMagenMin
Skrevet

jeg har også hørt denne klikkelyden, og kan forsikre alle her om at det ikke er babyens ledd. babyen har ikke bein, men bare brusk når den er inne i magen. brusket blir til bein først etter babyen har kommet til. (og noen bruskforbindelser vokser sammen til ett bein) dere har sikkert hørt om at som nyfødt har vi flere bein enn et voksent menneske.

jeg vil anta at det er enten luft eller annet i vår mage som lager lyden, eller kneppinger fra bekkenet. selv føles det som om lyden kommer mer fra ribbeinsregonen, men skal ikke si det sikkert.

lurer også på hva denne lyden kommer av. men farlig, tvilker jeg på at det er;)

Hilsen spl.stud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...