Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Vi er gift, skal skilles, skal i mekling, jeg flytter 30 mil med unger under skolepliktig alder av diverse grunner. Far vil ha delt foreldreansvar. Hva er fordeler/ulempene med dette? Jeg ønsker fars deltagelse i barnas liv, og er villig til å inngå en "løs" samværsavtale pga hans jobb og lange avstander. Medfører delt ansvar noen økonomiske ulemper for meg? Noen som har negative erfaringer med delt foreldreansvar?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Dere har delt nå siden dere bor sammen, det betyr at du kan ikke ta store avgjørelser på egen hånd som å skifte barnets navn. Og han må skrive under for at du skal få pass. Du kan heller ikke flytte ut av landet med barnet uten at han skriver under på at det er greit. Ellers har detingenting å si. De fleste som har bodd sammen ved fødsel fortsetter ha delt ansvar. Her har min ex skrevet ansvaret tilbake til meg så jeg har alene ansvar men det er bare fordi han bor i et annet land nå og det blir vanskelig og styrete når barna skal ha pass og slikt hvis papirer må sendes i post fram og tilbake mellom oss. Du får ikke fullt ansvar om ikke han skriver fra seg sin del. Men det har ingen økonomiske ulemper at dere har delt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå