Gå til innhold

Hvordan kan det være så stort gap mellom ul termin og mens termin?


linnha82

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg var på ordinær ul uke 16+6 og datoen ble da satt til 11mai, var så på 3D ul uke 27+4 og da viste den at ungen var tilnærmet uke 31 i str og mens termin var 30april.

 

Må ærlig innrømme at jeg er livredd for å gå over og at ungen skal være altfor stor eller at det skal skje noe med tanke på for lite fostervann el. noe annet...kan jo kanskje risikere å gå nærmere 3 4 uker over da?!

 

noen som har noe tilsvarende? Blir jo litt frustrert igrunn...sukk... jaja får komme det som kommer:) bare krysse fingre og tær om at alt går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at man har UL mellom uke 17-20 er fordi etter uke 20 så begynner barna å vorske i forskjelig tempo, mens før det så vokser de i ca likt tempo. Så det at ungen nå tilsvarer 30 uker ca, betyr ikke at barnet ditt er 30 uker.

 

Det er helt normalt at det er ca 2ukers forskjeld på mens termin og UL termin. Å det er jo fordi El både kan komme tidligere og seinere enn normalt, så mens termin er ikke til å stole på.

 

Sist så ble jeg satt fra 26. til 10. april. (Man blir jo litt mer fornøyd med å bli satt den veien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mens termin er 14.mai, men ultralyden sa 24.mai. Jeg foder fort saa d hadde vert greit at datoene var like. Jeg sjonner heller ikke hvordan de kan vere saa forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at grunnen til at de gir standard UL i uke 18 er fordi da er alle babyer like store. Etter det så blir det mye vanskeligere å estimere alder/uke på babyen. Jeg kjenner flere eksempler på hvor de tok grundig feil på vektestimering, noen ganger med over en kilo (de sa 4,2 kilo og ut som en på 3,1!!). Så UL i de senere ukene sier ikke alltid like mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...