Gå til innhold

Fotsoneterapi??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har eraring med fotsoneterapi for å sette i gang fødsel? Fått tilbud om dette, men ble plutselig litt skrekkslagen ved tanken på å sette i gang noe som helst... :s Hun som driver med dette kjente etter (på benet altså) og mente at jeg er moden og at det ikke skulle mye til før ting kom i gang... Har 5 dager igjen til termin nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det hørtes veldlig spenneden ut, men har ikke prøvd selv.. har bare hørt om noen punkter på benet du kan massere på så kan man om ikke sette i gang, så iallfall moden litt? husker ikke helt jeg... men det kan nok stemme det...

jeg også får litt sånn " uff nei" når jeg tenker på alt jeg kan gjøre selv for å sette i gang-- selv om jeg har veldig lyst :)

da er det jo på en måte min/våres (sex) feil hvis bebisen skulle komme da...

Skrevet

Har fått to behandlinger med fotsoneterapi nå+ at hun satt noen nåler i øret ene gangen. Hun som behandler meg sier at det setter ikke direkte i gang, men er man moden kan det hjelpe på. Men hennes erfaringer er at man får veldig greie og ikke minst raske fødsler! Og ikke minst at man kan slippe å gå med maserier etc i mange timer før det setter ordentlig i gang.

Har jo egentlig ikke erfaringer siden jeg fortsatt sitter her gravid- men etter timene jeg har hatt kjenner jeg det river litt mer enn normalt. Er 38+6 i dag.

Lykke til!

Skrevet

Hun har hjulpet flere, og det har vissnok tatt bare noen timer fra behandling til fødselene har startet. Hmm.. Får vente og se om det skjer noe fram til terminato i hvertfall, så kanskje hun kan få gi det et forsøk om intet hender innen da... Kanskje...

Veldig spennende, men litt skremmende altså... :)

Skrevet

I de fleste terapi-yrker som (massører,kiropraktorer,fysioterapeuter,soneterapeuter o.l) så vet de hva de ikke skal gjøre med gravide akkurat fordi at det kan sette i gang fødsel eller gi store reaksjoner som ikke er ønskelig i svangerskapet.

Men det skader ikke noen dager før :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...