Gå til innhold

Kunstig søtningsstoff


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i light brus, og har drukket det så å si hver dag uten å tenke mer over det.

En dag var det en som sa til meg at jeg ikke måtte drikke light brus når jeg var gravid, Aspartamet(søtningstoffet) går rett i hjernen på fosteret.

Hva tenker dere andre om dette?Har dere tenkt over dette med kunstig søtningsstoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

alt me måte, er vel ikke bra å drikk brus på litersviss heller.

men skal mann tenke på alt som er farlig som gravid eller ikke gravid, så er det jo farlig å leve..;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg også tenkt på, for jeg drikker massevis med fun light! er ikke brus det da men er jo bare kunstige søtstoffer i det :/ men fant ut at den med lime hjalp utrolig på kvalmen! så jeg nekter nesten å stoppe drikke det for etter 23 uker med kvalme blir man lettere desperat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke bra med for mye kunstige søtningstoffer uansett om man er gravid eller ikke. Jeg for min del holder meg unna kunstige søtningstoffer fordi samboeren min ikke synes jeg skal drikke eller spise det.

 

Mitt tips er å drikke mer vann istedet. Det er det eneste som slukker tørsten for meg når jeg er tørst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å holde meg langt unna alt med aspartam i... Tror det er bedre med vanlig sukker da. Har ei bok om E-nummer i maten, og der står det:Barn og gravide bør ikke få lettbrus og andre aspartamsøtede varer! enkelte land, f.eks mexico, har advarselsmerking. Det står masse skremmende fakta om spartam der også.. Søk på nette og les litt om aspartam. Det er IKKE bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også fått med meg at dette ikke er så bra.

 

drikk med sukker hvis det er en mulighet.

 

tror ikke et lite glass i ny og ne kan skade, men greit å holde seg unna store mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror heller ikke at det skader om en bare tar litt av det, men store mengder bør en vel holde seg unna.

Jeg er sluttet med light-brus (om enn det også er ille med den med sukker) og jeg er sluttet med suketter i teen (om enn det er ille med vanlig sukker) og jeg prøver å begrense inntak av annen kunstig søtning.

Man bør jo ikke gi små barn light-produkter pga kunstig søtning, så da bør vel heller ikke de små i magene våre få det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...