Gå til innhold

Endelig hjemme. Ting går seg til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi endelig fått noen dager hjemme, og lille frøken ble født 15 februar kl 1917. 3450 gram og 48 cm lang. Hodemål 34 cm. Fikk en dramatisk start på livet, og måtte ligge til observasjon på nyfødt intensiven i en uke. Etter at jeg hadde gått i 68 timer med rier og hadde en hard fødsel, var jeg ikke særlig sterk når jeg måtte dra frem og tilbake mellom hjemme og sykehuset for å besøke lillejenta. Jeg er fremdeles utmattet, og syns det er fryktelig slitsomt. Verker alle steder og holder på å miste melken min pga stresset.

Lille frøken er en bestemt liten dame. Hun skal kun være på armen til mamma, når hun har bæsjet skal det fjernes umiddelbart, er hun sulten, bør maten være klar til spising med en eneste gang. Og ettersom jeg ikke har på langt nær nok melk til henne, så må hun bruke erstatning. Det virker som det gir henne magetrøbbel. Vi prøver oss frem med sukkervann mot luft, malt mot forstoppelse osv. Alt etter råd fra pleierne på avdelingen hun lå på. Nå håper vi (iallefall jeg) at ting vil bedre seg, slik at snuppa slipper å ha det vondt, og vi kan få det bedre sammen, sove bedre om natten osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GRATULERER!!

Jeg håper dere får roet dere og kan kose dere hjemme, kanskje melka til og med kommer strømmende tilbake? :D

Ellers er det ingen krise bare hun blir fornøyd, selv om flasker og MME er litt mye jobb. ( måtte trå til med det etter 4 uker første gang jeg og) Har blitt stor fin jente hun datteren min :D

Ønsker dere masse lykke til, kos dere!!

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta=) Trist at dere skulle få en slik tøff start på barseltiden, men håper at ting går seg til, sakte men sikkert- det BLIR bedre:) Bare å komme innom på dinbaby.com- småtroll 0-1 år hvis du har noen spørsmål, men du får vel gjerne tett oppfølging fra sykehuset...Masse lykke til ihvertfall!

Skrevet

Gratulerer så mye! Vi fikk en jente lørdag 14.2, tatt med hastekeisersnitt etter dårlig fosterlyd .. Hun måtte også innlegges på nyfødtintensiven pga infeksjon i en uke. Men jeg er så glad for at alt stemmer ellers: amming, soving, hun er rolig og grei og har ikke ubehag eller spor av en litt tøff start på livet. Og det er vi så takknemlige for, hun var alvorlig syk. Men melken hos meg kom med en gang, hjelper at jeg er flergangfødende, sånn sett er jeg heldig. Håper det ordner seg for dere raskt, slitsomt å ha det sånn, det vet jeg.

Skrevet

lykke til så masse. veit det er en te som skal hjelpe mot plager i magen oxo. men kommer ikke på kva den heter..

prøv å få pumpet deg kvar 3 time. eller etter at du har fått metet henne for å vere sikker på at hun tømmer brysta.. så kommer melken sakte men sikkert :)

så må du bare prøve og slappe av og kose dere i sammens :)

Skrevet

Gratulerer ! Leit å høre at ting ble stressende og vanskelig for deg og dere, når nå selve fødselen endelig var over... Jeg håper at når dere nå har kommet hjem, at du etterhvert kan få ro i kroppen og at ting går seg til for dere. Det med ammingen må du ikke stresse med, går det så går det, og går det ikke, så er det ingen krise. Leit selvsagt, men ingen krise.

Sender dere masse varme vibber, og krysser fingrene for at ting roer seg for dere ganske raskt, så dere kan kose dere masse sammen, istedenfor å føle at det er mye stress.

Lykke til videre ! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...