Gå til innhold

Gravid og "akutt" svimmel nå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ide om hva det kan være?

er i uke 32, skal nevnes at jeg også er litt forkjøla.....

sjekket BT = 110/80.

Blir mer og mer svimmel for hver time her nå....

begynte ca kl 16....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være så mye, både stive nakkemuskler, krystallsyke, blodtrykk osv kan gjøre en svimmel. Det beste du gjør er å ringe legevakten og høre om du er engstelig. Evt føden.

Skrevet

Er vel egentlig ikke så engstelig. I hvertfall ikke ennå-, men lurer veldig på hva dette kan være og om jeg burde bli bekymret. Har ikke vært plaget med svimmelhet noen gang.. Vrir jeg litt på hodet går det helt rundt for meg og jeg må konse for ikke å dette av stolen :-(

Skrevet

uff da... høres ikke godt ut... blodtrykket ditt er jo fint, så jeg vil tro at det enten er pga forkjølensen og at du kanskje har litt trykk i ørene, eller at du kan ha litt lavt blod sukker...

prøv å drikke juice eller spis en sjokolade og legg deg nedpå litt... hvis det ikke går over syns jeg du skal ringe lege.. tror ikke det har noe med graviditeten å gjøre..

Skrevet

Kan ikke helt skjønne at bl.s skal være lavt heller - spiste jo middag kl 17.

Tror likevel jeg skal følge rådet ditt. dette er så ubehagelig at jeg i hvertfall prøver...

Skrevet

Er det er verre ved bevegelser men ganske ok når du er i ro?

Er det verre om du vrir hodet til den ene siden ifht den andre siden?

Er det som du er full, hele verden svaier?

Er det ganske bra når hodet er helt i ro, men om du bøyer hodet ned er det verre?

Disse symptomene hadde jeg da jeg hadde krystallsyken. De krystallene i øret som styrer balansen "sitter fast."

Hadde to behandlinger hos kiropraktor så ble jeg bra igjen.

Skrevet

alltid greit med en grunn til å spise sjokolade.. he he... nei skal ikke spøke med dette, for det er ikke noe gøy... har du noe grunn til å være stresset? husker når jeg var gravid, da var jeg i oslo og når jeg kom hjem var jeg svimmel i 4 dager pga stresset der nede... (mente jordmor ihvertfall)

Skrevet

Jeg blir av og til veldig svimmel når jeg er forkjølet hvis jeg blir tett i ørene. Veldig ubehagelig, men ikke farlig. Forsvinner når ørene "åpnes" igjen.

Skrevet

tror egentlig det har mest med forkjølelsen din å gjøre jeg...

Skrevet

Jeg var litt forkjøla forrige uke, og hadde en dag jeg var så svimmel at jeg bare gikk og sjangla. Skikkelig ekkelt, men det gikk over dagen etter.

Kanksje det er noe som går?

Skrevet

jeg får også sånn innimellom ( er gravid i uke 37). nesten redd for å gå. det som pleier å hjelpe meg er frisk luft , og sukker.... drikk litt juice/saft/brus og spis litt søtt ( sjokolade eller noe sånt).

prøv det, og hjelper det ikke og du føler deg veldig dårlig så ring føden/legevakten.

Skrevet

Jeg får sånne plutselige blodtrykksfall der jeg blir kjempesvimmel og nesten besvimer. Kan det være det?

Blodtrykket mitt utenom de fallene er normalt. Men jeg må sette meg ned og slappe godt av når dette kommer, ellers deiser jeg i bakken..

Skrevet

Nå har jeg slappet av på sofa med sjokolade. Ble ikke bedre av det.

Har tatt litt nesespray og for å åpne nese/ører, venter på effekten.

Går ganske bra når jeg ligger i ro, men når jeg beveger hodet er jeg redd for å falle. Venter til i morgen for å se det ann jeg. Er sikkert pga forkjølelsen...veldig ekkelt likevel da

-og ser det humoristiske og positive: alltid kjekt å ha en grunn til å spise digg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...