chill+enda en til Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Nå har jeg to uker igjen til termin, og plutselig har husmora i meg dukka opp. Energien er visst også på topp, så her skal det meste gjøres før lillesøster eller lillebror melder sin ankomst. I den anledning har jeg nå blitt enig med meg selv om at det er lurt å bake litt slik at man har noe på lur i frysen til besøket som sikkert dukker opp når vi kommer hjem fra KK. MEN, husmorakunnskapen strekker seg ikke sååå langt, så oversikten er ikke så god om hva slags gjærbakst som er god og holder seg greit i fryseren..? Noen gode tips? Gjerne til bakst med litt fyll i?
mamo82 *2 jenter* Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Klippekrans - lages av bolledeig som kjevles ut, ha på smør, strø på sukker/kanel og rosiner, rull sammen, lag en krans og klipp. Pensle med egg, hakkede mandler og perlesukker på toppen. Fort gjort å skjerpe/tine i ovnen, og smaker nyyyydelig godt.
mamma til fire små Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 shillingsboller i sånn 123 pakke! veldig enkelt med gjærbakst om du elter i foodprossessor, eller er så heldig å ha kjøkkenmaskin. står veldig greit forklart på pakken og går fort å lage bortsett fra hevetiden.
1 høne i haneflokken-født Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 ja de pakkene med boller fra møllerens 1-2-3 er knallgode, men bruk 2 med gjær, la blir de ekstra luftige, bruker bare de vi, nam nam sist tok jeg dajm i bollene, det var godt det eller vaniljekrem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå