Gå til innhold

Alenemor i 4 mnd hjelpes meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det bestem at gubben har fått jobb i 4 mnd i London. Han flytter 1 mai. Det er samme jobb som han har nå, de har et kontor i London. Blir sommerferie i London i år gitt. Og sikkert noen helgeturer. Sitter med litt merkelig følelse akkurat nå, men dette har vært en stor drøm for han og det er jo nåvi har mulighet. Det erjo vår og sommer de mnd og det hjelper jo masse på. Så får jeg be meg selv og Benedicte på grillkvelder og leke kvelder hos dere he he.

Men det jeg gruer meg mest til er faktisk at jeg må ha B både morgen og kveld, levering i bhg ol. Barnehagen skal selvsagt bygges om i denne perioden så ungene skal være litt lenger unna.Men det gjør ikke så mye så lenge jeg kjører bil da.....

Tror nok det skal gå bra, tenke positivt. Det var jo tross alt mitt forslag at han skulle søke.

Blir også spennende å se hvordan Benedicte takler det, men unger tilpasser seg jo utrolig fort da. Blir nok litt rart uansett og ikke være så masse med pappa.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det blir nok litt av en utfordring kan jeg tenke meg.

Det hjelper nok masse at det er vår og sommer ja, lettere å komme seg rundt og det er bare å komme hit på grillkvelder og leking vet du :-)

Merker at det er utrolig deilig at vi er to om ansvaret og har ofte lurt på hvordan i alle dager alenemødre klarer det alene jeg....nå får du jo førstehåndserfaring der :-)

Tipper det går helt supert jeg!! Det er bare å komme inn i litt ny rutine så går nok det meste på skinner skal du se :-)

Skrevet

Oj, ja det kan bli tøft! Skjønner at du gruer deg til å ha aleneansvar både morgen og kveld, kjenner i de kortere periodene som gubben er borte at det er slitsomt å ikke kunne vente på at avlastningen kommer, og 4 mnd er jo mye lengre tid enn jeg har vært borti. Men du får sikkert en rutine på det, også er det noe med det at når du ikke forventer hjelp så blir du på en måte ikke like sliten som når du vet at det er rett rundt hjørnet. Nå for tiden er det jeg som både leverer og henter Mia, og jeg synes faktisk det er nesten lettere, merkelig nok.

Håper du får litt hjelp av familien da. Dere er ihvertfall hjertelig velkomne til oss, vi er også alene på lørdager så da er det bare å rope ut :-)

Skrevet

Hei.

Ja dette blir en utfordring som blir spennende for dere alle tre. Men det er jo moro for han og få lov til å ta denne utfordringen også. Ikke mange sånne sjangser man får. Så får dere satse på en del turer ned dit og London er jo supert da.

Som de andre sier så går det seg nok fort til med rutiner osv. Hun kommer sikkert til å digge å få så masse alene tid med mamma. Så kan du invitere deg selv på middager osv utover så blir dere ikke sittende alene hver ettermiddag. Det hjelper veldig.

I tillegg hvis du behøver barnevakt kan du slippe av snuppa hos oss for overnatting så kan de leke samme og kose seg mens mamman får litt fri. Ikke noe problem det. Bare å si ifra.

Synes du er skikkelig god jeg som lar gubben få lov til dette.

Skrevet

Så spennende mulighet for han! Høres veldig interessant ut.

Det blir nok en hektisk tid med henting og levering, men heller at det er om sommeren enn om vinteren. B er jo så flink jente, så dere kommer nok til å kose dere masse.

Heldige dere som får dra over og besøke masse!

Si i fra ved behov for leketreff eller annet, vi er med!

Skrevet

Dere er bare helt fantastiske jenter!!!!!

Godt å vite at jeg har dere. Godt å vite at jeg kan bare "rope ut" så er dere der.

Tror det blir en spennede vår/sommer, både gleder meg og gruer meg. Men det kommer nok til å gå superbra!

Skrevet

Grattis til gubben med London-jobb, det blir jo kjempespennende! Dere kommer nok til å klare dette kjempebra. Dere har jo to måneder nå å forberede på og tilrettelegge slik at det blir minst mulig stress på B og deg. Blir litt svett selv jeg med tanken på å være alene med Sebastin i 4 mnd, men det er nok som de andre skriver over her, dere finner en rutine for det også. Bra det er på sommeren da, da er det jo litt mindre mas med klær og snø og annet skit:) Og han er jo ikke lengre unna enn at dere kan ta en langhelg og komme på besøk.

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette blir jo spennende både for han og dere. Tror du kommer til å klare deg helt fint alene med Benedicte. Du vet det allerede nå at han skal bort i 4 mnd., og du får tid til å forberede deg og planlegge. Man kommer vel ikke utenom at det kan bli litt travelt til tider, da er det bare å rope på hjelp! Vi er her...

Så blir det nok kjempedigg med London-weekender og Londonferie :-) Du får tenke på det som en "gulrot"

Ellers så er Tobias og jeg også med på leketreff o.l ved behov :-)

Skrevet

Oi, det blir litt av en utfordring! Det er ganske tøfft og plutselig stå med alle oppgavene alene over lang tid. Men jeg tror når man er forberedt på at det skal vare så lenge, så går det ofte litt lettere. Tiden flyr jo så fort at de 4 mnd kommer til og gå over før du rekker og tenke. Spesielt når du skal være der i ferien og noen helger.

Det er bare og komme ut her og leke. Lykkebarn og jeg har snakket om og være en del på stranden til sommeren, da er det koselig om du henger deg på :o) Det gjelder selfølgelig alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...