Gå til innhold

Bader dere enda?


lykkelig gravid trønder t 23/3

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg simpelten elsker å bade og spesielt nå. Deilig å være litt vektløs og la magen flyte litt så det ikke presser så på... Men spørsmålet mitt til dere er om det e nå lurt?? 3 uker til termin nå og aner ikke om slimpropp er gått... merka ikke noe til når slimproppen gikk sist heller.

 

Kan det være farlig å bade nå? Tenker på infeksjonfare ol. Vet de sier du ikke skal bade i offentligebad på slutten, men hva med hjemme da? Vi har boblebad, men har sluttet å ha på boblinga for det har jeg hørt ikke er nå bra når man er såååå gravid...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i byen er det vanntrening for gravide med bekkenplager, og vi trener helt fram til fødlselen om vi vil. Har aldri vært snakk om at det ikke er bra, så bad i vei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så flott da.. Da tror jeg jammen jeg skal ta meg et bad!! :) tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle ta med småen her i badeland i helga, og jeg hadde pakka bagen og gjort alt klart, gleda meg til å få bada med magen,hihi...

 

Men så ble jeg veldig usikker, og sjekka på nettet... På helsenett.no står det en anbefaling fra en lege om å ikke bade i offentlige basseng når det er mindre enn 4 uker igjen.... Leste også flere andre steder at det ikke er anbefalt offentlige bad når det er 3 uker el mindre til terminen, pga infeksjonsfare....

 

Jeg lot være jeg da, er så redd for at det skal skje noe nå på slutten... Men ble med likevel, var veldig kos å se hvordan småen og sambo kosa seg i bassengene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det jeg og mente jeg hadde lest noen plass... hmmm.. ja jeg har no bada heime i nyvaska badekar, det må da gå greit.. Men da trur eg jammen eg og skal holde meg unna offentlige basseng.. E tross alt bære 3 uke igjen... håpe eg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått beskjed av både jordmor og lege om at det er helt alldeles ok å bade i eget badekar helt fram til fødsel, eller til du ev merker at slimproppen går. Hvis du ikke har merket det tidligere, er det vel fordi din fødsel har startet med andre tegn - ikke alltid det er slimproppen som kommer først! Hender den går samtidig med vannet, f eks....

Bad, kos deg og nyt vektløsheten og varmen! jeg gjør det samme - fire uker igjen og ingen planer om å slutte med akkurat den aktiviteten!

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Er det noen som vet om det er farlig å ha ganske varmt vann når man bader i badekaret? Synes det er så deilig å ha skikkelig varmt vann, men kan det være farlig for babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

JA, jeg bader - hver dag, av og til to ganger om dagen - det er måten å komme gjennom dagene med stivt og vondt bekken på. Og jo varmere vann jo bedre er det - badet i varmt vann sist også, og han har ikke tatt noen skade av det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...