Lykkebabis! Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Ettersom en ikke får sendt lange meldinger til postkassen din, får jeg legge ut meldingen min her som jeg sendte igår. God morgen solen (som jeg håper snart får en liten solstråle!) Joda, akunp. min mente at nå var det tide med en liten/full utredning, for sånn som dette skal det slett ikke være, og kroppen klarer tydeligvis ikke ordne opp selv. Oppdaget ma i uke 11 i september, men det var nok dødt i uke 8 allerede. Helt overraskende. Men jeg trodde det skulleg gå greit å kommet tilbake og starte på nytt. Men den gang ei. Jeg er så utrooooolig lei å ha det sånn som nå, og har det (nesten) vondt. Så slitsomt å kjenne etter hele tiden, det er helt umulig å ikke bli helt opphengt i å bli gravid når kroppen jobber så mye. Nå har jeg f.eks skikkelig pms smerter, og det er jammen meg to uker til jeg skal ha det. Hva skjer? Nå tok jeg blodprøver i går, og så skal jeg sjekkes for hormonnivåer og andre saker. Time neste tirsdag både hos akunp. og hos denne legekollegaen. Han skulle også henvise meg til gynekolog sånn at vi at vi sjekker ut alt og får det på rett kjøl igjen. Ma var i september, så jeg synes jeg fortjener at ting går rette veien igjen nå. Det er tross alt lenge siden. Men må jeg vente til sommeren, kan jeg leve med det, men blir gal av at kroppen har det sånn som nå - det er slitsomt både fysisk og psykisk. Jeg synes også det er utrolig vanskelig å forklare problemet, men min akunp. er veldig forståelsesfull og gir meg full støtte i at dette er et reelt problem, ikke noe jeg innbiller meg. Er ikke hypokonder eller klagete av person, så når jeg sier at NÅ er det NOK, da er det absolutt på tide å få det løst:-) Høres virkelig ut som om du har det skikkelig likt som meg - og det er faktisk veldig betryggende. Skulle ønske jeg kunne si vi får bare ta tiden til hjelp, men min akunp. min sa at det virket som om kroppen min nå hadde fåtte en "hang up" etter MA'en og at den ikke klarte å komme ut av den. Lykke lykke til - og hold meg oppdatert fortløpende, det er stor trøst å ha en som har det litt likt. Jeg føler meg veldig ensom med dette her
Venter på lilletulla Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Er som å lese mine egne følelser og tanker rundt samme hendelse... Det er slik du beskriver det som en "hang up" i kroppen... Det slipper liksom ike. Pms fra en annen verden (har ALDRI hatt det tidligere) menstrasjonenen mine varer i en evighet og jeg føler meg konstant gravid før mensen..hver gang. I tillegg har syklusene mine blitt mye kortere, slik at el er alt for sen i forhold til menstrasjonen. Så godt å høre ta du blir tatt på alvor. Jeg har frem til januar tenkt at kroppen sikkert rydder opp selv, men har gått å ha det ganske vondt inni meg siden det skjedde, har liksom fått sånne påminnere hele tiden i form av at kropp oghormoner ikke henger med... Spennende å høre hvilke resultater blodprøvene gir, og henvisning til gynekolog. Jeg har som sagt blitt henvist, men skal ikke få utredning før i mai..LEEEEnge å vente. Det værste er jo at en føler seg helt alene i verden om det. Mannnen min er veldig forståelsesfull,men jeg føler ikke at han forstår meg på det planet jeg ønsker at han skal forså meg...Hvordan er det med deg? Det positive er at jeg føler en større ro nå etter at jeg startet med akupunktur. Akupunktøren fortalte også meg at kroppen liksom var hengt seg opp, og at dette ikke er så uvanlig etter en MA (siden kroppen ikke registrerer det selv på lang tid at npe er galt). Hun har gitt meg nåler for å løsne oppi tankepresset, og jeg føler det hjelper. Bruker ikke så mye tid på å bekymre meg for at det aldri kommer til å gå igjen... bare litt bekymret for at syklusen min ikke skal rettes igjen, men hun sier at det ikke skal være noe problem. Har vanligvis hatt el på dag 14.., men etter maen hatt den på dag 17, og mens 4-5 dager senere ... I dag er jeg på dag 14, og merker at noe skjer,det ligner på el smerter... :)tror jeg da..hadde jo vært et under om det rettet seg så fort. Har fått urtetabletter og en sånn progesteronkrem... Håper jeg har rett i at el er her nå... Da gjenstår det hvor fort mensen kommer...Så jeg føler lyset i tunellen. Har inngått "avtale" med akupunktøren at hun får hjulpet kroppen min ordentlig tilbake før vi begynner å prøve igjen... og det tror jeg er lurt for å forebygge ny ma eller sa. Spent på å høre fortsettelsen, jeg oppdaterer deg. Skal til aku igjen mandag! Godt å snakke med deg, godt å vite at en ikke er alene om dette. Har du forresten barn gfra før? God helg! Snakkes plutselig
Lykkebabis! Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har ingen barn fra før nei, og satser på at dette retter seg i løpet av året, he he. Skal på ferie fra tirsdag av, så du får rapport om hvordan det går hos akup. og lege først om en ukes tid:-) Jeg prøvde foresten å finne el i januar og sjekket i 14 dager uten sukess, dvs ingen el. Så jeg lurer på om jeg har det i det hele tatt, eller om kroppen rett og slett bare hoppet over en måned. Vært ordentlig slapp i helgen, mandag og tirsag hadde jeg veldig pms vondt (heeelt feil tidspunkt, jeg er midt i perioden min), og tirsdag hadde jeg sinnsyke stikkesmerter. Hadde kroppen min ikke vært på denne duste-hang-up'en ville jeg sagt at jeg må da være gravid. Men det er det som ser så kjiipt - at kroppen sender disse signalene hele tiden, men så er det bare "lureri". Og dette er ikke jeg som er overfølsom - det er fysisk. Sjønner ikke noen ting, og er så fantastisk lei av dette. Jeg har foresten hatt en lengre periode hvor det har vært litt bedre, men nå er jeg rett tilbake til at kroppen sier at den er gravid. Men denne stikkingen jeg hadde onsdag har jeg aldri hatt før - det var faktisk skikkelig vondt en hel dag, men så gav det seg. Uff - at det skal være så vanskelig. Jeg hadde håpet at fra januar var ting til bake i gjenge, men nå gir jeg det frem til etter påske tror jeg (kanskje litt kort tid, men da får jeg utvide til sommeren......) Har foresten en veldig omtenksom og forståelsesfull mann. Men det er umulig å sette seg inn i dette her dersom en ikke har problemet selv tror jeg. Du må ihvertfall være kvinne! Men støtte er fint uansett, altså. Vi mailes- "partner-in-trouble". - jeg heier masse på oss begge to. Utrolig bra at vi ikke er HELT unormale,da.
Venter på lilletulla Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Herlig med litt ferie, det skal faktisk jeg også! Jentetur med shopping:) Gleder meg! Godt å høre at du har støtte hjemme, det er viktig. Selv om de ikke kan sette seg inn i det, så er det godt med forståelsesfulle menn!!! Helt enig med deg, er akkuart som kroppen lurer meg pgså hele tiden... Er jo heller ikke så uvanlig tror jeg at kroppen hopper over en eggløsning når den jobber sånn som den gjør om dagen! Masse masse god ferie, og lykke til med lege og aku:) Hadet så lenge "partner-in-trouble" Våren og sommeren er en goood tid for oss, det føler jeg på meg!!!!
Venter på lilletulla Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Heisann:) Håper ferien har vært bra! Jeg kom hjem i dag og har hentet ny energi, det var utrolig deilig! Ha en flott uke!
Lykkebabis! Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. mars 2009 Hei på deg - ferie var helt strålende, og nå er det bare å lade kroppen til påske. Jeg tror jeg skal få meg en liten time hos gyno for sikkerhetsskyld, så kan jeg slappe helt av med at alt er ok med meg. Har hatt tre skikkelig kjiipe uker nå, men håper at ting normaliserer seg litt nå. Kroppen har jobbet på høygir - masse stikkinger og mensmurringer konstant i to uker, men nå har det gitt seg og jeg håper dette er en rolig fin periode. Ukentlig time hos aku, da. Hvordan der det med deg? Fått litt energi i helgen?
Venter på lilletulla Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 Energi ladet:) Det var veldig deilig å være borte litt! Herlig. Har følt meg sliten og lite opplagt i det siste, det føles bedre nå! Skal til akupunktør etterpå, og skal til gynekolog på torsdag (ikke for å sjekke noe, men ta en kreftprøve... ) Tenkte jeg skulle lure henne til å sjekke om alt ser greit ut! Blir ikke klok på syklusen min da... Tester ikke med eggløsningstester, det stresser meg bare, men kartlegger i form av temperatur og notering av livmorssekreter. Det kan se ut som jeg hadde eggløsning til vanlig tid ca da 14, men nå kom det masse eggløsningsslim igjen i helgen og i dag... og da skjønner jeg ingen verdens ting... Kjenner tankene igjen begynner å svirre....og blir litt smågål... Ja ja!..Håper at akupunktøren min kan se noe mønster i sykulsen som jeg ikke ser! Ha en god uke, samle energi og gi kroppen tid til litt hvile:)
Venter på lilletulla Skrevet 15. mars 2009 #8 Skrevet 15. mars 2009 Hei kjære deg Lykkenrbabis! Håper helgen har vært bra Får ikke sendt private meldinger jeg...tror jeg da... Vi får holde "tråden".. Jeg skal på ny aku.time i morgen. Venter mens nå. Utrolig, men sant. Syklus har ihvertfall blitt 5 dager lenger etter jeg begynte med aku for en mnd siden. Har etter maen hatt 24 og 25 dagers, men ca 10 dager mens og spotting... nå er jeg på dag 29 og spottet første dag i går:) Så det er godt å se at det skjer noe....
Lykkebabis! Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. mars 2009 Nå funker personlige meldinger bedre, men jeg holder liv i tråden.... Litt lengre syklus etter aku betyr jo at aku funker på et vis, da! Selv har jeg nå 31 dagers syklus. Men sist hadde jeg verdens minste mens, bare et døgn! Er det mulig? Blir den mindre nå teller det ikke snart, altså. Har alltid hatt 4-5 dager +, så dette var merklig. Men så har jeg hatt bare trøbbel med kroppen frem til det; homoner på bærtur som vi kaller det. Kroppen tror den er gravid hele tiden, den. Utroooolig irriterende og plagsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå