Gå til innhold

Syns dere det er ok å true med juling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

True barna, mener jeg? Jeg syns det er helt forferdelig å høre på pappaen til barna mine... De kan nesten ikke gjøre noe før det blir juling å få. Selv om han ikke fysisk skader dem, synes jeg det er ille å true med det. Argumenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt uakseptabelt. Sikkert kopi av hva han hørte som liten.

Man truer ikke med juling. Straffbart!

Skrevet

hvis man truer og det aldri skjer så betyr ikke det noe for barna, han mister sin respekt ovenfor barna... Vil heller oppfordre til å endre adferd, f.eks, om du skjerper deg nå kan du bestemme hva vi skal ha til middag i morgen, enn å si rydd opp etter deg, ellers blir det juliing.. De rydder ikke og ingen juling kommer.... Hva betyr de truslene da?? Og om det blir juling det blir jo helt bak mål.... Går ikke an i det hele tatt å bruke juling som skremsel...

Skrevet

Bare når alle parter vet at det er tull, men jeg regner med at det er i situasjoner hvor han irettesetter dem. Da er det bare tull å gjøre det.

Skrevet

Det hadde jeg ALDRI godtatt. Hadde bedt mannen min slutte med det straks hvis han hadde truret barna vår.

Trusler om vold er like skadelig som fysisk vold. Tenk hvordan barnet føler det en dag pappa blir veldig veldig sint.. og tror at pappa skal slå.. for han har jo sagt det... Og barna tror på det de voksne sier...

Eller om barnet kommer i barnehagen/skolen... og sier at pappa skal slå meg viss ikke jeg er snill... Da hadde ihvertfall jeg som lærer/førskolelærer/assistent blitt veldig bekymret...

Ville tatt en prat med mann din hvis jeg hadde vært deg.. dette kan du ikke godta..

Skrevet

Det er to momenter her:

1. Å true med vold. Aldri greit, særlig ikke mot barn. Trusler om vold skaper frykt, usikkerhet, og legitimerer vold.

2. Å true med sanksjoner man ikke gjennomfører. Skaper stor forvirring og gir ofte barnet problemer med å følge regler, f.eks. på skolen. Barnet vet aldri når sanksjonene blir gjennomført eller ei, og skjønner ofte ikke forskjellen på alvorlige regelbrudd og mindre alvorlige regelbrudd.

Barnefar er rett og slett en dårlig oppdrager og forelder dersom han bruker dennemetoden. Mulig det bunner i ren uvitenhet, da må noen han har respekt for forklare han dette.

Skrevet

En lærer jo barna at det er ok å true andre med juling. En skal heller aldri trur med noe som ikke gir konsekvener. Ikke det at juling er bra.

Skrevet

Signerer de over her.

Foreldrene er barnas trygge base i livet, der skal de hente trygghet til å møte verden rundt seg med. Å true sitt eget barn med juling er det samme som å bryte denne tilliten og vil gjøre barnet utrygt.

Som også sagt over her, tomme trusler kan føre til at barn ikke lærer seg hvor grensene går.

Skrevet

Herregud nei, det er jo psykisk terror.

Skrevet

NEI NEI NEI..... det er bare slemt det er jo ikke riktg at barna skal bli redd for faren sin. Barn er barn herregud litt tålmodighet er lov!!

hadde min sagt no sånt til datteren våres så hadde jeg reagert for det er ikke riktig av han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...