LoveLoveLove Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Jeg ammer lillegutt dag og natt når han viser tegn til sult (smatter, suger på fingre, grynter evt lett gråt). Har slitsomme netter hvor han ammes ca hver 2. time. Legger oss tidlig for da er vi slitne og lillegutt sovner som regel før 22:00. Da våkner han for mat (halvsover mens han spiser) mellom 00:00-0100. Så igjen 03:00, 06:00, 09:00 (da står vi opp). Bruker å ta han før han gråter for da sovner han som regel igjen fort og ammerunden tar 20-30 min. MEN en av rundene (03:00 eller 06:00) våkner han og gråter (sliter med mye mageknip generelt) så da er det stell (i mørket) og lang (gjerne flere runder) amming 1-2 timer. Har masse melk på natta (fulle og småsprengte). Men så kommer dagen......etter at vi har stått opp eter han ca hver 3. time frem til 16:00......da har jeg stort sett nok mat men ikke mye. Etter 16:00 krever han MYE mat og ligger stort sett på puppen eller på stellebordet hele ettermiddagen og kvelden. Da er han frustrert og vil ha mer mat hele tiden og aldri fornøyd. Puppene er da tomme og jeg må bytte hele tiden for å holde han i sjakk. Selv de dagene hvor han har sovnet for å gi meg et par timer å komme meg på, produserer jeg ikke mye/nok mat til neste amming. Dette har resultert i at jeg har vært nødt til å gi litt MME for å roe ned guttebassen. Prøver å ikke stresse, ete, ammete etc, men får ikke opp produksjonen på ettermiddag og kveld. RÅD?
Gjest yrild Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Hei :-) Har hatt det relativt likt. Helsesøster mente bare at det er normalt at produksjonen er lavere på kvelden for at de skal få mer av den fete ettermelken og så lenge han legger fint på seg var det unødvendig med tillegg iom at det vil regulere seg selv etterhvert. Nå er gullet 10 1/2 uke og de siste to ukene føler jeg at melkeproduksjonen er mer lik hele døgnet og vi har ikke disse hysteriske timene før leggetid mer! Jeg vet jo ikke hvor gammel gullet ditt er... Klem
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Det er aldeles helt normalt, og du trenger ikke gi mme. Det du trenger er å sitte med puppen framme nesten hele kvelden, i en kort periode. Jeg kunne skrevet en kilometer om hvorfor, men her er det ei som har gjort det for meg: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx Inspirerende artikkel, anbefaler den på det varmeste til alle som opplever det samme som deg (og det er vel de aller fleste tenker jeg!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå