Gå til innhold

Gutt på 4 som tisser i senga...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er skikkelig rådvill nå, aner ikke hva jeg skal gjøre. Gutten på 4 har vært bleiefri om natta i over 1 år. Han har jo hatt uhell innimellom men det er jo helt greit. Men nå har det blitt oftere og oftere og i perioder er det hver natt og noen ganger 2 ganger på en natt. Men så kan det plutselig gå over en uke uten uhell. Vi blir ikke sinte og vet at det ikke er så uvanlig med slike problemer for gutter. Men nå lurer jeg på: Skal jeg ta på han bleie?? Han har ikke lyst selv og jeg har ikke lyst å presse ham til det heller. Synes det blir som om jeg gir opp. Men så er det jo ikke noe greit for han heller å tisse seg ut så ofte. Det blir jo mye brudd i søvnen og så blir han veldig lei seg også. Han liker jo ikke å bli satt i dusjen midt på natta når han er så trøtt. Klart det er MYE klesvask, dyna må ofte vaskes den også, men det er ikke så farlig... Tenker mer på selvtilliten hans...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi hadde samme problem med vår gutt som nå er fem år. Han hadde vært tørr om natta lenge, for så å begynne å ha uhell om natta.

Vi styrte og byttet ofte opptil to-tre ganger om natta, noe som førte til avbrutt søvn på både oss og ham.

Tilslutt kjøpte jeg inn bleier og snakket med ham om dette. Spurte om han ønsket å ha bleie på om natta så slapp vi av å styre som vi gjorde. Han var helt enig. Sa han ikke trengte å være lei seg, og det virket ikke som om han tok seg "nær av det" i det hele tatt.

Etter et par uker med bleie begynte han selv og ta den av om kveldene og si han var for stor til den. Etter dette har vi stort sett ikke hatt uhell om natta mer. :-)

Så det gikk seg til av seg selv etter dette.

Skrevet

Å håper at det kan gå så bra her også!! Jeg har snakket med han om bleie men da sier han at det bare er babyer som bruker bleier... Skal prøve igjen, det må jo være bedre enn å våkne våt og kald! Kanskje han senser hva jeg egentlig synes om det, synes det er et nederlag å ta på en 4 år gammel gutt bleie. Nei jeg må nok svelge noen kameler selv også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...