Gå til innhold

Skal man bli glad eller lei seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk jeg høre at jeg ligner farmor. Ble tatt et bilde av meg og henne sammen for en stund siden, og vi smilte hjertelig begge to på bildet. Mamma har alltid hatet det mennesket. Hele livet har jeg bare hørt negative ting om farmor. Hun har blitt kalt dragen, heksa og andre ting.

Hun har sagt så mye stygt om henne, og jeg har faktisk aldri hørt henne si et eneste positivt ord om henne.

I går så hun et bilde av meg og henne sammen, mens hun var hos noen andre. Og på telefonen måtte hun kommentere dette til meg. "Å gud som du har begynt å ligne farmora di! Dere er blitt prikk like, jo!" kom det fra henne.

Javel?

Ja, herlighet så lik henne du har blitt! mamma la fort til - farmora di er jo et festlig menneske, da!

Ikke et ord om ørnenesa hennes, eller om dragen, heksa eller det spisse utseende hun alltid har sagt hun har. Eller at hun alltid mente hun gikk rundt og gjorde seg til, for at andre skulle si hun er pen og festlig...

Visste ikke hva jeg skulle svare på dette, så jeg ble målløs.

Mulig vi ligner. Jeg synes jo ikke farmor er en stygg dame. Men jeg ble så paff. Og farmor er kjempegammel, med grå hud, og ligner mer en mumie enn et menneske. Føler ikke det var noe kompliment, når det kom fra henne. Etter alt det hun har sagt om farmor i alle disse årene, helt siden jeg var et knøtt, synes jeg dette ble bare så helt feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det her også..

Farmor er et grusomt menneske.. eller, hun er sikkert ikke det, hun bare oppfører seg sånn..

Har ikke hatt noe med henne eller farfar å gjøre på over 7 år.

Og rett som det er, så er det noen som må kommentere at jeg er sååå lik henne!!

Og det verste er at jeg ser det selv også….. hjelpes!

Og jeg har skikkelig humørsvingninger som hun har hatt.. Blir faktisk livredd for å ende opp som henne!!

Hehe dette hjalp deg sikkert ingenting :)

Var hun pen som ung da? Når hun var på din alder?

Det er sikkert det de mener, ikke at du ligner henne nå :)

Skrevet

Har alltid hørt fra andre folk at hun er og var festlig. Så kanskje jeg kan ta det som et kompliment ;)

Bare blitt så oppfostret med all denne praten om hvor grusom hun har vært. Og egentlig har hun vært veldig kald. Men jeg ser jo nå, etter at jeg ble voksen, at mamma aldri var den beste svigerdatteren heller.

Det må jo to til for å få et sånt forhold til å fungere. Det har jeg jo sett i forhold til min egen svigermor.

Skrevet

Jeg tror noen har glede av å si ting som sårer andre. Enten det er ens egen mor eller venner som sier det. Vet ikke hvorfor noen skal være sånn, men det er litt ondskap og en porsjon makt som står bak, tror jeg. Litt splitt og hersk metode.

Skrevet

Det er jo ikke så rart at du ligner på noen i slekten din. Men det betyr jo ikke at personligheten din er lik den personen du ligner på. :-)

Om det er et kompliment eller ikke kommer an på så mye...

Ikke gjør det til noe mer enn det er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...