Gå til innhold

huff, den jobben min... Gode råd søkes =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber med psykisk utviklingshemmede som utagerer med vold mot personalet, nedten hver dag for tiden. Det kan være både avorlig angrep og lette slag ol. Jeg er 13 uker nå og begynner å merke at jeg trives mindre og mindre med voksende mage på en så "urolig" arbeidsplass. Ingen på jobb vet at jeg er gravid, Jeg har ikke arbeidskontrakt, går bare på kontrakt fra måned til måned i 100 % stilling. Det tar utrolig lang tid å få kontrakten i havn på grunn av overtallighet i kommunen... Jeg kjenner på at jeg ikke vet om jeg orker mer jobb, jeg føler meg utrygg og har mest lyst til å sykmelde meg, men er da redd jeg ikke vil ha en jobb å komme tilbake til...

Noen som har gode råd?? Er så i tvil!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, jeg ville tatt å snakka med jordmor om det.. de veit mye om slik, og om hvilke rettigheter du har.. lykke til..

Skrevet

Kan du få svangerskapspenger? Du har jo en jobb som potensielt kan være til skade for fosteret? Spør Jordmor!

Selv har jeg en fysisk/ps. tung jobb som KAN medføre fare for meg og fosteret, og jeg fikk sv.skapspenger fra uke 10 i sv.skapet. Går selv i et vikariat som utløper i mars, men siden jeg gikk over på sv.sk.penger før vikariatet utløper, får jeg utbetalinger som tilsvarer full lønn ut svangerskapet, før jeg går over på foreldrepenger.

Skrevet

Tror jeg skal ta en prat med jordmor eller lege ja. Har det ikke bra slik som det er på jobb nå. Takker for råd! =)

Men hva er forskjellen på sykepenger og svangerskapspenger? Kalles det svangerskapspenger når arbeidgiver ikke har mulighet til å tilrettelegge arbeidet?

Skrevet

ja svangerskaps penger er når du ikke er syk men ikke kan få tilrettelagt arbeidet.. feks ved deg er det jo vanskelig for du kan jo ikke vite når de slår ut og da blir du jo i en faresone, så om du ikke kan bli flyttet over til at gjøre noget andet, feks, papirarbeid eller noe sånt så kan du få svangerskaps penger.. bedre å gå på svangerskaps penger enn på sykemelding om du ikke er syk.. da slipper du å bruke op kvoten av dine sykepenger.. ( da får man mindre feriepenger eller noe sånt.. ) men spør jordmor, hun veit!! og hun kan også lage skrivet til din arbeidsgiver om tilretteleggingskrav slik at du får gå på svangerskapspenger om de ikke infrir kravene..=)

lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...