venter nr 2... Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 begynner og nærmere seg her hos oss nå, bare 15 dager igjen til termin. så lurte på hva jeg trenger å ha i hus før den lille kommer.. Har planer om å amme, trenger jeg da flaske og morsmelerstatning i hus? å trenger jeg å kjøpe brystpumpe?
Babyønske �� Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Jeg hadde et par små flasker på lur, men morsmelkerstatning og pumpe ville jeg ikke kjøpe før jeg såg om behovet var der. Mormelkerstatning har jeg enda ikke hatt behov for(7 uker siden fødsel), men pumpe kjøpte jeg etter ca 5 uker, etter at jeg fikk brystspreng for første gang, da tenkte jeg det kunne være greit å ha. Har bare brukt den et par ganger. Litt greit å venne han til å ta flaske også, men stresser ikke med det, er mye enklere å legge han til brystet. Vent med pumpe til du ser om du trenger det, de koster jo litt også, så dumt å bruke mye penger på noe du ikke bruker. Men du kan jo se deg ut en du kan tenke deg og vise f eks pappaen hvilken du vil ha, så kan han kjøpe hvis behovet skulle komme.
go`magen :) Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 jeg ville kjøpt inn flaske, begge gangene har jeg vært veldig for og venne den lille til flaske også, så pappaen kan gi flaske hvis jeg skal noe. brukte også brystpumpe masse i begynnelsen, så jeg anbefaler det. Dr. Brown brystpumpe med flasker til. -Helt supert
venter nr 2... Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2009 takk for svar da venter jeg med pumpe:) Men hvorfor ha flaske vist man ikke skal bruke morsmelkerstatning?
venter nr 2... Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2009 men har hørt at de ikke er lurt å bruke flaske vist man skla amme? for da vill de synst de er lettere med flakse å ikke suge på puppen..
Plutselig_gravid Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Jeg ga pumpet morsmelk fra flaske (eller pappaen gjorde det) ca et måltid for dagen fra han var ca 2 uker og ammingen var godt i gang. Fikk tips om det fra de på sykehuset. Da får baby+pappa fin kontakt. I tillegg kunne jeg for eksempel dra til frisøren uten å tenke på at baby var sulten og ikke ville ta flaske eller godta at andre enn meg skulle gi han mat. (mange som for eksempel godtar flaske, men om det går for lang tid til neste gang kan de plutselig nekte å ta den. Og det kan bli slitsomt for noen. Er greit å kunne dra bort 2-3 timer uten å måtte tenke på annet enn seg selv;) Ellers er det greit å ha en pumpe liggende hvis du får skikkelig brystspreng - - - eller pumpe melk, ligge den i frysen og samle opp slik at man kan ha det i grøten eller til barnevakten når den tid kommer Når det er sagt er det ikke noe du trenger å ha klart før babyen kommer. Du vil jo se an om du har behov for det. Ikke sikkert du har det
go`magen :) Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 jeg hadde aldri noe problemer med det. Du ammer jo mesteparten av tiden, bare la den lille få ett måltid i ny og ne sånn at du ikke blir helt låst hvis du skal noe. kjedelig hvis du skal ut en tur og aldri kan fordi babyen da nekter å ta flaske...
venter nr 2... Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 26. februar 2009 så det er lurt å ha flake og morsmelerstantning i hus før babyn kommer?
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 26. februar 2009 #9 Skrevet 26. februar 2009 Flasker og pumpe er greit å ha. Jeg er ganske sprengt til å begynne med og da er det godt å pumpe seg også fryser jeg ned melka. MME ville jeg ikke ha kjøpt før jeg visste jeg måtte ha det i tilfelle.
mamsen+lillegutt*på overtid* Skrevet 26. februar 2009 #10 Skrevet 26. februar 2009 Hei av egen erfaring ville jeg anbefale å ha flaske og mme i hus før barnet kommer. Jeg fikk melk veldig sent å lille gutt måtte få tillegg, men her hvor jeg bor var alle butikker stengt grunnet heligdag da vi kom hjem fra sykehuset. Fikk litt panikk når vi ikke fikk kjøpt mme. Takk og lov så fikk jeg litt av en vennine som hadde noe stående. Så denne gangen skal jeg kjøpe inn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå