Gå til innhold

Vi ønsker oss nr. 2, kan noen forklare meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvordan det fungerer med permisjonspenger?

Sist jeg fikk var jeg student og fikk fødselsstipend fra Lånekassen og engangsstønaden. Vi har lyst å gjøre det "riktig" denne gangen, men jeg er midt oppi et rehabiliteringsopplegg fra nav nå. Jeg har forstått det slik at rehabilitering og attføringspenger ikke er innenfor kravet om permisjonspenger.

Jeg er aktiv jobbsøker og håper å komme ut i jobb iløpet av våren. Hvor lenge må jeg jobbe for å ha rett på penger etter svangerskapet? Hva hvis det er et vikariat som for eksempel går ut i mars og terminen er i april/mai?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha jobbet 6 av de 10 sisste mnd var det jeg fikk beskjed om av nav.

Jeg fikk jobb 1 september, i januar ble jeg sykemeldt i april gikk jeg i permisjon og i mai kom gutten min og jeg fikk penger fra NAV.

Skrevet

Ok, du ble altså gravid i juli da? Vi er sååå klar for å bli gravid, men er litt skeptisk til å bli gravid før jeg får meg jobb.

Skrevet

6 av de ti siste månedene ja, det er riktig, det er også riktig at rehabiliteringspenger ikke gir grunnlag for permisjonspenger. Derimot sykepenger gjør det (ser bare hun over her nevnte at hun fikk selv om hun hadde vært sykemeldt)

Skrevet

Man må ha vært i inntekstgivende arbeid i 6 av de siste 10 månedene.

Rehabilitering og attføring gir ikke rett til foreldrepenger, men sykepenger og arbeidsledighetstrygd gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...