Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Jeg tenker da på leie av lokale, mat, pynt og alt det andre. Hvor mye er "mye", og hva er det vanlige at slikt koster uten å slå på stortromma, liksom? Jeg skal dele utgiftene med min eks, og derfor lurer jeg. Han er sjelden enig med meg....
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Med gave, så bilr det vel 50000 til en fin komf. helt ok, 25000. vi brukte 60000 men hadde middag servering og 40 til bords. familene trengte å sammles, var så lenge siden
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Oj, det syns jeg var voldsomt.. Vi hadde ikke lokale, men brukte vel 18000 tilsammen, inkl gaven. Hadde altfor mye mat og kaker (lagde selv) og masse fin pynt!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Det kommer jo mest an på hvor mange dere blir. Hvis dere blir 5stk koster det jo mye mindre enn hvis dere blir 100stk. Kommer også an på hva dere skal servere, noen serverer enkel, forholdsvis billig mat og baker selv eller får familie til å bake, andre serverer dyr middag og kjøper alle kakene.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Så dere regner såpass, ja. Jeg ser at det blir litt, men har håp om å klare det litt rimelig:) Ser ikke ut som det er så enkelt, nei. Jeg får familien til å lage kaker:) Tenkte å ha det hjemme, men bør vite hva leie av lokale ligger på. Gaver får bli som de blir. Jeg har lagt av min del til den. Men det er jo servise til alle, og bestikk og glass. Kaffesett osv osv. Så kommer duker, og annen pynt, sevietter, innbydelser og slikt. Maten må vi bestille. Tenkte koldtbord. Uff.. dette er dyrt. Glad det bare er en gang pr barn:)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 18:49 er også HI, slik som dette, Vi blir ca 20 stykker, ser det ut til.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #8 Skrevet 26. februar 2009 Det trenger ikke bli så voldsomt dyrt om dere går inn for å gjøre det enkelt. Er det nødvendig å leie lokale for 20 personer. Kan dere ikke få inn de gjestene hvis dere låner bord og stoler enten hos dere selv, exen eller noen besteforeldre? Kaker baker dere relativt billig selv. En porsjon boller, en sjokoladekake i lngpanne og en kake til så holder det. middag koster jo litt, men det er ikke nødvendig å velge indrefilet og 4 retters meny. Pynt trenger heller ikke bli så mye, noen lys og servieter og kvister fra hagen/skogen er vel egentlig det som trengs.
b10na&lillegull Skrevet 26. februar 2009 #9 Skrevet 26. februar 2009 Jeg tror ikke vi brukte mer enn 5000 da jeg ble konfirmert i 04. Hadde det kjempefint og hadde masse god mat og kaker. Flere hadde med kaker mens mamma lagde maten. Hadde det hjemme, vi var vel 20 stk. Var i dåp for to uker siden, var med å arrangere - lagde mat selv, kaker tok folk med, 20 stk inkl leie av lokale ble kun 1200! Helt utrolig, så det trenger ikke bli så dyrt.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #10 Skrevet 26. februar 2009 b10na89 Hvordan får du til det for bare 1200 da? Hva kostet lokalet?
b10na&lillegull Skrevet 26. februar 2009 #11 Skrevet 26. februar 2009 Det kostet bare 350kr, og det var alt av servise og sånt der. måtte vaske/rydde selv men det må man vel de fleste steder? Fikk helt hakeslepp over at de fikk det til så billig !
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 26. februar 2009 #12 Skrevet 26. februar 2009 1200??? Hvordan i huleste fikk dere det til?! Jeg må neste få vite hemmeligheten, for jeg skal ha navnefest om ikke så lenge, og har ikke allverdens penger..
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #13 Skrevet 26. februar 2009 Da vil jeg gjerne vite hvor man får leie et SÅ billig lokale! For det er jo helt fantastisk. Det billigste her, som huset 25 koster 1200,- !!!
b10na&lillegull Skrevet 26. februar 2009 #14 Skrevet 26. februar 2009 Billig lokale er vel den største hemmeligheten Rosa lys, perler og en "sølv" duk (billigste man finner) - Jeg kjøpte rosa roser, så det er ikke medregnet. Handlet på kiwi og danderte selv. Mye first price, men det smaker likt for meg ihvertfall.! Brød vi skar opp og pålegg på fat. First price brus ble tappet over på glassflasker og vi satt fram store mugger med isvann. Gjestene som kom hadde med seg diverse kaker, så ingen utgifter på kakefronten utenom kaffe.
b10na&lillegull Skrevet 26. februar 2009 #15 Skrevet 26. februar 2009 I ålesund, øverst i kirkegata. Vet ikke om det sier dere noe, men det var rett ved bunnpris Hehe Mange barnehageansatte får låne ut bhg til venner de "går gode for" til en billig penge, har hørt priser fra 400-800. - f.eks barnebursdag eller dåp.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #16 Skrevet 26. februar 2009 samfunnshuset på bygda her koster 300kr i leie for et døgn, der er det bord, stoler, og alt av tallerkner, kopper osv man trenger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå