Gå til innhold

trenger oppklaring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lest inne på nav sine sider,men er fortsatt usikker på en ting. Hva gjør jeg når far tar ut sine 10uker? (føder etter juli) hvis han tar de ut etter jeg har tatt de 6 ukene som er forbeholdt meg??? må jeg da tilbake i jobb de 10 ukene??? tenker litt på amming og sånn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke 100% sikker, men tror ikke du dere kan få permisjonspenger samtidig. Evt må du ta fri uten lønn eller ta ut ferie.

Skrevet

hmmm...hva med de som ikke har ferie å ta av? Vil det si at vi må klare oss på en lønn i 10 uker?

Skrevet

Han kan ha permisjon samtidig med deg, men de ukene er det han som får betalt og ikke du.

Vi gjør det sånn. Pappaen har permisjon denne uka, gutten vår er 7 uker. Spurte om dette på NAV og fikk da beskjed om at det gikk helt fint at vi hadde permisjon samtidig, var bare utbetalingen som ble flyttet fra meg til han de ukene.

Skrevet

Er som sagt ikke helt sikker på dette. Men må han ta sine uker ut så tidlig? Kan han ikke vente til slutten av hele permisjonstiden din? Ikke sikkert du ammer så mye da og babyen spiser kanskje annen mat i tillegg, men det kommer jo an på hvor lang permisjon du skal ha totalt. Evt. kan han ha gradert uttak, da vil dere ikke merke så mye til inntektstapet, altså f. eks. en dag eller to dager i uka som du mister dine penger og han er hjemme.

Skrevet

Når pappaen har fedrekvoten kan mammaen jobbe, ha ferie eller ulønnet permisjon.. Så ja, deremå klare dere på en lønn evt pluss feriepenger om du ikke jobber når han er i permisjon..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...