Gå til innhold

Spør for min gravide lillesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er ca 6 uker på vei (jeg synes det høres langt ut ut fra hva hun har fortalt om når hun hadde sist mens osv., men kalkulator på nettet sier 6 uker og 2 dager) I alle fall så er hun nå redd for at hun kan ha mistet babyen.

Den siste uka har hun hatt mensmurringer, ikke kjempe sterke, men murringer og i tillegg maveknip som har gått over når hun har fått pressa ut luft. I går kom det litt rosa på do papiret og i dag når hun var på do så kom det et "plopp" i do og en liten rød klump lå der.

Jeg spurte om den var 1 cm, 2 cm eller hva, og da sa hun bitte bitte liten...

Jenta er selvsagt kjempenervøs men får ikke tak i legen sin, tlf. tiden er over for i dag. Etter hva jeg skjønte så har det ikke vært noe rosa papir i dag.

Tror dere at hun har mistet babyen? Jeg har alltid hørt at man har kjempe vondt og blør masse. Stemmer dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt mogleg ein spontanabort. Hadde nok godt til legen uansett for å vere på den sikre sida.

No har eg ikkje hatt spontanabort, men ifølge det eg har lest her inne virker som det ho har mista. Men, det har og hent at det har blitt tatt feil når det har blitt sjekka på UL.

Skrevet

Er jo veldig vanskelig å si. Jeg mistet i uke 8 og blødde enormt mye, men så ikke noen "klump"...

Er jo ikke noe å gjøre så tidlig uansett, så jeg ville bare slappet av og sett det an.

Skrevet

Det er veldig veldig vanskelig for oss å si...

Har hatt 2 SA tidligere. Ingen smerte noen av gangene. Har senere født 2 barn, hatt mensmurringer tidlig begge gangene- har vært sånn jeg skjønte at jeg var gravid.

I siste svangerskap fikk jeg styrtblødninger og MASSE klumper som kom ut, var sikker på at det ikke skulle komme noen lillebror/lillesøster. Dro på legevakta og ble sendt videre til sykehuset. Men der var det en sprell levende liten baby. Da viste det seg at det var morkaka som lå å "kødda". Vesla er nå 5 mnd og sover så søtt her atte =)

Hvis hun ikke får tak i legen sin, burde hun dra på legevakta. Det er kun en lege som kan bekrefte ev. avbekrefte dette.

Ønsk henne lykke til ihvertfall!

Skrevet

jeg ville ikke dratt på legevakten iallefall... jeg var på legevakten og fikk beskjed om at alt så fint ut, men etter et par dager dro jeg til fastlegen og fikk henvisning MED ul, og fikk beskjed om MA. Jeg hadde ikke vondt det det ble utstøtt...

Jeg har også tatt ul i uke 7 uten at de har sett noen ting, fikk beskjed om at de trodde ikke jeg var gravid.

be henne ringe og få en legetime i morgen. Der kan de ta blodprøver av henne med to dagers mellomrom og se om hcgnivået stiger eller synker.

Masse lykke til til søsteren din, jeg skjønner godt hvor nervøs hun er nå...

Skrevet

Takk for svar. Har så utrolig vondt av henne.

Skrevet

Oi, det er vanskelig for oss å si..

Jeg hadde selv mensmurringer og rosa på papiret et par ganger tidlig i graviditeten, uten at det var noe galt.

Hvis jeg skal gjette, så vil jeg jo tro at en spontanabort så tidlig i svangerskapet ville arte seg som en litt kraftig menstruasjon. Tidligere, før graviditetstester ble vanlig, ville man jo så vidt ha begynt å lure litt på dette tidspunktet i graviditeten. Tidlige spontanaborter arter seg vel ofte som "forsinket mens", så vidt jeg forstår.

Men, så vidt jeg vet, har jeg aldri hatt noen spontanabort, så jeg har ingen egen erfaring å snakke ut fra.

Be søsteren din få legetime i morgen - men jeg vet ikke hvor mye de eventuelt kan si så tidlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...