a-fem Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Sitt her og lurer på om jeg skal kontakte jordmor.... Det har tidligere vært mye aktivitet, spes tidlig om morgenen. Men i dag, lite og ingenting. Begynner å bli litt redd...
pia å jenta i magen_har født Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 hei,har du prøvd å drikke enten saft eller brus med sukker for å kjenne om det har vært noe mer liv da? som regel er ikke dette farlig,men ta å prøv det hvis du ikke har det..å så kan du se d an noen minutter ellr noe sånt..men ikke nøl med å ringe jordmor,det er det hun er der til:) si ifra hvordan d går.. lykke til:)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Jeg tenkte ikke mye på det før jeg opplevde det selv, men rundt uke 29-31 er det typisk at det blir mindre liv! Jeg var skikkelig nervøs og fikk komme på kontroll med registrering, UL og det hele - det får du også, men det er veeeeeldig typisk at det blir trangt akkurat i denne perioden og at sparkemønsteret endrer seg. (i tillegg har jeg morkake foran, så babyen lå med beina rett mot den - jeg kjente ingenting) Etter at jeg var på kontroll selv begynte jeg å legge merke til at "alle" som er bekymret for liv i 3.tri blir det rundt uke 31. Du kan jo uansett bare ringe til JM å få høre på hjertelyden.. Det hjelper utrolig mye på nervene, for som min jm sa så skal mor IKKE være stresset for noe slikt.
pia å jenta i magen_har født Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 ja,det er vanlig d.. men hvis det ikke hjelper det jeg sa,så dra å hør på hjertelyden.. alt er nok i skjønneste orden:)
a-fem Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2009 Takk for svar. Drakk et glass saft og la meg ned. Kjenne at det bevege seg, men det er svakt. Men det er nok sikkert endring i leie også som gjør at det ikke kjennes så godt.... Har så lang til jordmor her, så jeg tar ikke kontakt ennå. Drar nok til lege for å høre forsterlyden om jeg blir mer nervøs enn dette.....
S. Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Heisann. Har hatt det på samme måte nå i uke 31. Kjente bevegelse, men annerledes enn før, svakere og lenger ned. Bevegelse, men ikke spark. Ble selvfølgelig kjempebekymra, men samboer mente jeg kunne ta det med ro. Utover kvelden begynte endelig lillemann og sparke Hjalp å legge seg på siden av en eller annen grunn, da rører han alltid på seg. Men det er ikke gøy å være bekymret, er så vanskelig å vite når man kan ringe jordmor, og når de tar det som "mas". Vil jo ikke være til bry. Håper det blir mer liv i leiren snart! Men, som du ser, vi er flere som har noen dager med tilsvarende opplevelser rundt nå
Kickie Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Heisann, Det virker som om det er veldig vanlig at man plutselig kjenner mindre liv i ukene rundt uke 30. Dette skjedde også med meg, og jeg tok en telefon til føden som tok meg inn for en sjekk. Der viste det seg at Lille bare hadde snudd på seg og lå nå og sparket innover mot ryggen. Dersom du fremdeles er nervøs, ville jeg tatt en telefon til jordmoren din eller til føden og hør hva de sier. For meg virker det som om de aller fleste ønsker å ta deg inn på en sjekk dersom du er nervøs. Og det føles så ufattelig mye bedre etterpå når du vet at det ikke var noe å stresse for! Lykke til
pia å jenta i magen_har født Skrevet 26. februar 2009 #8 Skrevet 26. februar 2009 dette var supert! du kjente liv..da er d liv..d er nok dette me at der pluttselig blir liten plass og leie som har noe å si ja.. jeg ble værtfall kjempegla over å høre at du kjente liv,vet selv hvor fortvilet man kan bli når man er redd noe er galt.. du får følge med noen dager.. lykke til:D
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 26. februar 2009 #9 Skrevet 26. februar 2009 Kan hende babyen din ligger å sparker bare i fostervannet også. Det gjorde jenta mi. Kjente ikke liv på ett døgn jeg da men turte ikke å kontakte føden. Dro på svangerskapskontroll dagen etter og ble sendt videre til Ahus og da så vi hun sparke mye og hardt men bare i fostervannet så var derfor jeg ikke kjente noe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå