Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Hva kan man få i økonomisk støtte? Mindre skatt for begge? delt barnetrygd? Bf jobber ikke.......må jeg da betale han bidrag?!!! Han har en tendens til å lure seg unna all økonomisk ansvar.... redd for jeg må stå for alle utgifter.... hjelp...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 skatteklasse 2 annet hvert år. delt barnetrygd.. å du må nok betale han bidrag vist du har bedre økonomi en bf.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 En barnetrygd hver. Annethvert år med skatteklasse 2. Den som har mest inntekt, kan måtte betale bidrag til den andre. Dersom han har trygd av noe slag, så teller det som inntekt. Har han ingen inntekt og det er uten grunn, så kan han bli vurdert med en skjønnsvurdert tenkt inntekt. Altså de vil sette en inntekt som grunnlag i bidragsutregningen som han skulle kunne hatt. Dette er slik for kvinner, som søker bidrag og selv står uten noe form for inntekt. Han tenker jo ikke over at det koster å ha barn, for når han har barnet, så er det han som skal stå for utgiftene da;) Det er ikke gratis å ha barn.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Huff såpass....han er sykemeldt pga depresjon...jeg tror han ønsker deltbarnetryd fo å slippe å betale bidrag og at han håper å få noen penger ut av dette her,,,, sukk
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Han har heller ikke serfikat, noe som fører til at det blir jeg som må hente og bringe. hva hadde du gjort? og er det en bindende kontrakt hos meklingsmannen? Hva skjer om han ikke klarer å holde seg til avtalen og ikke kjøper mat og bleier til barnet.... Hittil har jeg stått for alt og det vil sannsynligvis ikke forandre seg....
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Når dere er til mekling, så skal du ha klart for deg hva du krever han står for. I detalj. Det vil si, om du går med på 50/50 ordning. Alle detaljer skal være med i avtalen, som at han må hente og bringe i tillegg til deg, at han skal bekoste alt barnet trenger når han har ansvaret. Alt utstyr, som seng, vogn, leker, bleier osv må han kjøpe selv til barnet slik at han har hos seg. Evt dele på bilsete. Og dele barnepass-regning likt. Du skal også legge frem ditt forslag til samværet. Og begrunne det med barnets beste. Du kan si at slik situasjonen er, så er det beste for barnet at BF har vanlig samvær. Og vanlig samvær er det mest stabile for barnet, noe som gjør barnet tryggere. Bor dere heller ikke på samme plass, så kan det bli vanskelig med barnehage/skole osv, og spesielt siden han ikke kjører bil. Da er helgesamvær å foretrekke. Det taler ikke negativt for deg, bare du ikke nekter noe form for samvær. Så lenge du er villig til å samarbeide om det beste samværet for barnet, så har du ditt på det tørre:) Han får ikke 50/50 bare fordi han vil.Du må være enig. Han kan gå til retten, og vil da enten få samvær eller hovedomsorgen(alt etter barnets beste), ikke 50/50 der heller. 50/50 er heller ikke anbefalt for barn under 3 år i noe tilfelle, og 50/50 krever meget godt samarbeid mellom foreldrene, og nære boforhold. ingen rett kan dømme dette. Ved mekling på familievernkontoret så er det du og BF som skal bli enige om samværet. Ingen løsning blir tredd nedover hodene deres, og meklerne er ikke dommere. ingen av dere får det som dere vil, bare fordi dere vil det:) Det skal være barnets beste som hele tiden ligger til grunn. Jeg hadde kun gitt mitt forslag, og sagt at dette mener jeg er til barnets beste og derfor er det mitt forslag. Jeg hadde ikke godtatt 50/50, fordi jeg mener det ikke er bra for barna uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå