Gå til innhold

Blodtypedietten. Bare tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet den var veldig hipp for 7-8 år siden. Men hørt om en dyktig naturlege i Nederland som utrolig mange blir frisk hos. Og han setter folk på den dietten.

Er i grunn skeptisk til alt sånn. Men et par like skeptiske personer jeg kjenner godt har vært hos han og oppnås gode resultater.

Men, noen som vet litt om den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at det bare er tull... men tror at tro kan flytte fjell.. :)

Skrevet

Jeg bruker både naturlegen i Nederland og blodtypedietten.

Kan ikke være sååå mange kjente naturleger der :)

For meg, og familien min, har det virka utrolig bra!

Men det er jo forskjellig fra person til person..

For eksempel har det virka bedre på mamma og en eldre i familien enn på meg..

Søsteren min har gått ned mer enn det jeg har gjort osv..

Men jeg merker GODT at det virker! Jeg har gått ned 10kg på medisiner og dietten.

Stoppet opp nå, men går ikke opp igjen :)

Men jeg gjør det ikke for å gå ned i vekt, det var bare en hyggelig bivirkning!

Ingen av de andre jeg kjenner som drar dit pga vekta heller, det er for andre ting han ”fikser”.

Jeg kjenner godt når jeg skeier ut fra dietten, for eksempel hvis jeg skal unne meg noe jeg har hatt lyst på lenge eller er borte hos noen på middag osv.

Da blir jeg dårlig, men kan bare takke meg selv..

Skrevet

Takk for svar. Er nok den naturlege ja. Lite hår men svært sprek?

Tenker ikke på vektnedgang. Er tynn nok. Tenker mer på overskudd og en begynnende revatisme. Om å kutte ned på (ikke helt ut)kan hjelpe.

Skrevet

Noen som vil si mer om dette. Lenker?

Kan det hjelpe mot allergi? Mor Crohns?

Blir veldig takknemlig for svar.

Skrevet

Jeg leste en bok som het "blodtypedietten" for 5-6år siden, husker ikke hvem som hadde skrevet den. Men hvertfall. Jeg er veggis, og i den boken stod det mye om veggis og blodtype A som jeg er, en god kombinasjon stod det. En som er A er tåler ikke rødt kjøtt så godt i utgangspunktet. Leste om ting jeg ikke burde spise, og ting jeg burde spise. Fikk meg en AHA opplevelse når jeg begynte å følge litt av disse tipsene.. Plutselig en del mer energi og overskudd. Magen og fordøyelsen fungerer også 10 ganger bedre. Så det ligger nok noe i det.

Men skjønner jo at folk som ikke har prøvd ut denne dietten er skeptisk.

Skrevet

Ps. Denne boken handlet om et sunnt og godt kosthold, ikke en "slankediett"

Skrevet

jepp det er han..

og en hysterisk morsom engelsk :)

Tar et par minutter å omstille seg til "hans språk" hver gang :)

Det skader jo ikke å ta en tur og prøve, enten virker det - eller så gjør det ikke.

jeg er veldig skeptisk selv, fremdeles!! Selvom jeg ser at det virker på meg også :)

Er nok ingen linker dessverre..

Har ikke lyst å legge ut nicket mitt her, men hvis dere har en epost eller dere legger ut nick her så kan jeg sende en pm.. Så skal jeg svare som best jeg kan..

Skrevet

vet ikke om det vil hjelpe mot det, mest fordi jeg ikke vet hva den sykdommen går ut på!

Men en ting som er ganske viktig å vite om denne legen, er at det ikke har så veldig mye for seg å komme dit med en ting du bare skal ha fikset nå!

Han "leser" nemlig blodet ditt, og tar en ting av gangen.. Og ofte må du rette på noe heeelt annet enn det du trodde var feil, for å enten få kroppen så frisk at det er noe vits i å rette på det du vil, eller så er det han ser en annen side ved det du tror feiler deg..

Ok, litt kronglete skrevet men..

Feks var det en som hadde så vondt i magen, så han gikk til ham.. Legen sier at vi skal fikse noe i ryggen din.. Mannen ble irritert, det var jo ikke derfor han kom!! Så han tok med seg medisinene, men gadd ikke ta de, fordi det var ikke ryggen han ville ha fikset.....

Men legen hadde sett at det som gjorde magen vond, hadde rot i noe i ryggen.. Og da må man ta det først, og jobbe seg innover.

Denne mannen er nå helt imot legen, fordi han ikke ble frisk.. Men han gjorde heller ikke som legen sa :)

Hilsen NN som har vært der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...