♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Har man like regler som samboere som gifte? Kan man skrive hva som helst i et testament, må man advokat? Jeg ønsker at en person skal ha alle barna hvis vi faller fra. Det er sånn det må bli. Jeg vil at de aldri skal bli delt. Jeg vil ikke at de skal flytte eller bytte barnehage. Kan man kreve sånt? Tenker på hvor fælt det må være å flytte fra venner og det kjente miljøet når man har mista foreldrene sine. Særeie hva er det?
Mom2Two Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Man kan ikke skrive testament over hva som skal skje med barna. Det er økonomiske verdier man lager testament over. Men man kan ha ønsker og meninger, og de vil bli tatt hensyn til. Noen garanti har du ikke for å bli hørt, men det vil være et meget tungtveiende argument. I tillegg bør vedkommende du ønsker skal ha barna selvsagt informeres. Det er jo barnas beste som skal være i fokus når det avgjøres hvor de skal være om foreldrene faller fra. Det er likevel ikke gitt at man faller ned på den løsningen du/dere mener er best.
erteposen + 4 Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har snakket med advokat om dettte med ønsker for hva som skal skje med barna, og min bror og kone har det i sitt testamente der alt papirarbeidet er gjort gjennom advokat. Om den personen en vil skal ha barna om begge foreldrene faller fra blir regnet som omsorgsdyktig veier ønske i testamentet svært tungt. Advokaten viste til flere saker der andre familiemedlemmer enn den som var ønsket omsrogsperson for barna hadde tapt i retten. Jeg "arver" min brors barn, og han mine om vi blir funnet som gode omsorgspersoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå