Gå til innhold

Enda et evinnelig søvnspørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 12 uker på lørdag og har i det sise begynt å sove mer og mer på dagen. Ikke at det gjør noe, sikker mange som ville hatt det slik - men synes det er litt mye å sove i over to timer, være våken i en for så å ville sove igjen. Normalt vil de vel ha mindre og mindre søvn på dagen jo eldre de blir? I våkentiden hans blir det stort sett bare tid til mat, bleieskift og litt pludring - så er det på'n igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hvis han sover godt om natten er det vel ikke noe i veien for det? Min var lenge våken kun 1-1,5 t av gangen, og sov mellom 1 og 4...

Skrevet

Hei! Sånn er min på 11 uker også. Det begynte på lørdag at han plutselig ville sove så mye (men også korte lurer). I dag har han imidlertid vært tilbake der han var forrige uke - 2 timer våken og litt lengre søvn.

Tidligere i dag leste jeg her inne at barn kan få soveperioder - hvor det går dager hvor de sover mer enn vanlig. Jeg tenkte at det kanskje var en sånn periode han hadde fra lørdag til i dag.

Skrevet

hei min er 10 1/2 og jeg skrev et innlegg her i går fordi lillemann bare sov og sov.. i dag har han også sovet ekstremt mye! Han sov helt fint i natt også og han er blid når han er våken og har ingen feber, så det er vel sånne sovedager...? En venninne av meg mente at datteren hennes fikk sånne utviklingshopp etter slike sovedager, så kanskje vi har noe i vente ;-)

Klem

Skrevet

Han sover veldig godt om natten, bare våken for mat! Høres jo realistisk ut at det er slike sovedager. Kanskje det er en mage-ryggrull i vente for oss :-)

Skrevet

Nyt det mens du kan :) Tulla som nå er 5 mndr hadde også en soveperiode, tror det var da hun var ca 2,5 mndr. Hun kunne sove i tre timer sammenhengende, fikk mat og stell og sovnet igjen. Men fra rundt 3 mndrs alder begynte hun med 30 minutters dupper, og har det stort sett enda. Blid og fornøyd når hun er våken da, men blir jo mer og mer krevende for hver dag som går :) Vil helst ha selskap når hun er våken, er foreløpig ikke så flink til å leke alene.

PS: hun ruller ikke enda;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...