Gå til innhold

Så var det start i barnehage da....


Lykkelig_4♥♥♥♥

Anbefalte innlegg

Da er det slutt på hjemmekosen her! Mandag morgen starter begge barna i barnehage. Fikk to tette, så vi har kost oss hjemme alle sammen helt til nå... Storesøster har akkurat fylt to, så hun kommer nok til å trives. MEN, jeg har problemer med at lillebror på 10 måneder skal være borte fra mamma hele dagen...

Flere som har det slik?

Jeg synes det er helt forferdelig!!!! Kvinnefrigjøring, ja vel... men om vi hadde hatt økonomi til det, så ville jeg helt sikkert ha kost meg hjemme med det mest dyrebare jeg har et år eller to til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det ikke slik selv, men skjønner godt du gruer deg litt! Ikke fordi minsten ikke vil ha det bra i bhg., for det vil han jo sikkert, men fordi du vil gå glipp av mer enn du ville gjort om du var hjemme med han hele dagen...

Jeg skulle helst sett at alle mødre kunne få økonomisk støtte til å være hjemme med barna sine i 2 år, minst 1,5 år! Og uten å miste pensjonspoeng og slikt. Men sånn er det jo ikke, og vi må vel bare akseptere det.

Men de som bor billig har jo muligheten, dersom den andre parten har fast jobb med ok inntekt.

 

Jeg er student og får derfor permisjon helt til midten/slutten av august, så jenta mi trenger ikke begynne i bhg. før hun er 15 mnd, men storebror var så heldig å få være hjemme helt til 21 mnd og skulle ønske vesla fikk det også! Han var da i stand til å prate litt, eller i det minste forstå det meste som ble sagt til han, og var flink fysisk. I tillegg til at han hadde fått opparbeidet en skikkelig trygghet her hjemme som gjorde han godt rustet til å takle den nye hverdagen. Han begynte i full plass tvert og stortrivdes fra første dag!

Håper så inderlig at det går like bra med lillemor...!

 

Lykke til med bhg.start, håper det går bra for alle parter! :-)

Gjerne fortell litt her inne om hvordan det gikk/går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke slik selv, men skjønner godt at du gruer deg litt. Er ikke bare å sende avgårde en 10 mnd i bhg syntes jeg. Skulle vært litt mere likt sverige på det med permisjon syntes jeg for da kan du være hjemme mye lengre.

 

Min permisjon gikk ut 5 januar så jeg er hjemmme uten penger, men økonomien tilater det da ettersom vi arvet en del penger i sommer. Skal se meg om etter jobb til høsten for da begynner jr i bhg ca 15 mnd gammel.

Storesøster begynte når hun var 16 mnd og det gikk kjempe fint, denne gangen føler jeg at det blir lettere å levere i bhg etterosm storesøster går der og Jr kjenner alle som er annsatte der.

 

Dere får i alle fall ha lykke til og kom gjerne med tilbakemeldinger om hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner godt at du gruer deg. men jeg kan love deg at han får det bare bra..;) jeg jobber selv i barnehage og har sett mange småttiser som har det supert. faktisk så er den yngste vi har hatt der jeg jobber, 7 mnd.... men har gått veldig fint med det barnet..;)

 

jeg har HELDIGIVS ca 2 mnd til med permisjon. da er det kun et par uker så er han et år... pappaen skal være hjemme i fire uker... så skal mormoren passe han. så har han fått plass der jeg jobber og storesøsteren går fra august. da er han 15 mnd akkurat som søsteren var.

 

men jeg tror nok ikke at det er noe problem å begynne når dem er 10 mnd..;) en på avdelingen til snuppa var vel 10 mnd når han startet i desember., går kjempe fint med han..;) han kryper rundt og er kjempe fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du gruer deg, men det kommer nok til og gå kjempe fint. Flott for han at han går sammen med storesøter da, det hjelper nok :)

 

jeg skal være hjemme til august med lillegutt, da er han 14,5 mnd når han begynner i barnehage. Men hadde vi hatt penger nok skulle jeg lett vært hjemme med han til han er 2 år ihvertfall!

 

Tenker vi skal ha en til snart, men må jobbe opp full permisjon før neste mann :)

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Hønemor med en liten tilbakemelding på starten i barnehagen her... Misunner dere som fremdeles er hjemme noe helt enormt!!!! Med søvnmangel og nye rutiner er det en sliten familie som går mot slutten av sin første uke i en ny tilværelse! Det går relativt bra med storesøster i barnehage (de får ikke være i samme avdeling, så det er ingen trøst å finne der!) men lillebror gråter noe enormt... det river skikkelig å gå ifra han. Skal innrømme at mamma'n har grått seg i søvn de to siste kveldene, og gruet seg til en ny dag... tøft med ny jobb, nye rutiner og adskillelse fra småtrollene ....

Håper dere andre gjør dere bedre erfaringer enn oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg blir nesten litt på gråten selv av å lese hvordan du har det... Det er virkelig synd at det skal være så vanskelig for noen å få være hjemme med knøttene sine til de er over 1 år, minst. Vet du, noen ganger skulle jeg ønske det fortsatt var slik at de fleste mødre var hjemmeværende, mens mennene jobbet. At man kunne ha det slik så lenge man ønsket!

Når jeg er ferdigutdannet skal vi prøve å få oss jobber på et lite sted hvor det er så billig å bo at vi slipper å jobbe 100%, at i hvert fall jeg kan jobbe deltid.

 

Håper virkelig det blir bedre hos dere snart, og at begge ungene vil trives i bhg! Skriker han mye etter du er dratt også? Eller er det "bare" med en gang du drar?

 

Etter å ha lest dette skal jeg i hvert fall ikke syte og klage over hvor slitsomt det er her til tider, men heller overse slitet og nyte de herlige stundene...

 

Kan jeg spørre hva slags jobb du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...