Gå til innhold

5-6 år mellom barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som vurderer et slikt mellomrom??

Personlig synes jeg at det må være perfekt, selv om de ikke får lekt særlig med hverandre under oppveksten, så er det voksen og ikke barn man er mesteparten av livet.

Selv har jeg ei søster som er 7 år eldre enn meg, husker jeg forgudet henne under oppveksten og nå er vi bestevenninner =)

Vi fikk begge barn i 07 , med 4 mnds mellomrom...

Hva er deres synspunkt????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en lillebror som er 8 år yngre enn meg. Jeg likte ikke han som liten. Han kom å overtok alt, synes jeg. Nå som vi har blitt "voksen" har jeg ikke mye til felles for han. Jeg er 30 og han er 22. Vi har to helt forskjellige liv. Jeg flyttet hjemmefra da han var 9 år!!

Skrevet

det er 5 år mellom meg og min lillesøster og vi lekte mye sammen vi. men jeg har alltid vært litt barnslig for alderen. ikke det at vi har noe spesielt nær kontakt nå, men det har jo noe med faser i livet.

mellom lillesøster og storesøster så er det 8 år og de har alltid vært verdens beste venner. de virkelig forguder hverande :-)

regner med at det blir ca 6 år mellom mine barn også, pga skolegang. tror det blir bra :-)

Skrevet

til felles med han, skulle det stå..hehe :)

Skrevet

jeg har to jenter som er 20mnd alder forskjel på og en gutt som er 7 og 5år yngre han er 9mnd nå.

jentene har mye glede av hvarndre ,men har en tendens til å "konkurere" om allt.

med gutten er jentene veldig stolte av og han gliser bret når de kommer hjem fra skolen.

jentene leker med han yngste jenta driver å "lære" han å rive tårn som hu bygger.

Jeg har en bror som er 7år elder enn meg men vi har de siste 10 årene veldig litten kontakt ses kun hjemme hos mamma.

Men Jeg tror det er mer med hvordan en går sammen enn hvor stor/liten alders forskjellen av gjør

Skrevet

Jeg er gravid med termin nå i juli, det blir da 5,5 år mellm mellomste og mini. Det synes jeg passer perfekt, da får en tid til å kose seg med alle barna. Mellom eldste og mellomste så er det 4 år, og det og er fint med tanke på bleier å slikt. Mye enklere og ha en bleieunge om gangen, og da får jeg kost meg med dem alle. Sånn føler jeg det vertfall :=) Og eldste og mini leker sammen de altså, det står ikke på det :)

Skrevet

Det er åtte år mellom mine to gutter. Perfekt for oss. Storebror er så omsorgsfull og omtenksom...og lillebror digger storebror. Syns det var deikig å kunne bruke masse tid på ny baby når eldstemann var på skolen. Og deilig med alenetid med storebror når minsten hadde lagt seg ;-)

Skrevet

Jeg er 25 år nå og har:

- søster på 20år (snart21)

- bror på 19år

- bror på 9 år.

Min miste bror ble født når jeg ble 16, og jeg flyttet ut ikke lenge etttepå. Så han har jeg egentlig ikke vokst opp med en gang. De to andre med litt under 2 år i mellom er veldig gode venner. De henger mye sammen, fester, besøker hverandre, (begge har flytta hjemmefra) finner på ting sammen, og forteller verandre alt. Så det har vel alltid vært mere de to, og jeg og minstebror er på en måte litt "utenfor"

Det er veldig synd men sånn har det blitt, og de er jo mest jevngamle også. Men jeg har nå kontakt med de også. Men jeg har barn, og de er på festestadiet i livet, så det blir litt forskjell der og. Men jeg syntes det er veldig koselig når vi møtes=)

Min mann er 27 og hans søsken er 38+ . han har kontakt og vi ser dem ofte, men de er jo så mye eldre at det har jo blitt helt "feil" i oppveksten til mannen min. så egentlig var han "enebarn".

Men sånn i forhold til det, så har jeg alltid sakt at jeg ikke vil ha mer enn 3 år i mellom mine. Nå ble det 2år og 8 mnd. Og sånn egentlig kunne jeg ønska meg at de var ennå tettere. 2år hadde vært fint. Men det er fint nå også altså=) for all del, men jeg ser at jeg er glad det ikke ble særlig senere. Jeg vil at mine barn skal være litt jevngamle når de vokser opp.

Men dette er jo noe som man må føle for selv da=)

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Mannen min har en bror som er 5 år eldre og en som er 5 år yngre. Under oppveksten var de ikke så mye med hverandre egentlig - lillebrødrene er jo ofte litt "slitsomme" for de store.

Nå når de er voksne har de mer kontakt, ihvertfall mannen og storebroren. Storebroren fikk baby 1 mnd før oss, så det har nok endel med det å gjøre også. Lillebroren er opptatt med skole på andre siden av landet og flytter snart til utlandet, men når han er hjemme på ferie snakker de sammen og han kommer på besøk til oss.

Jeg har en søster som er 12 år yngre enn meg, og vi har lite kontakt. Jeg passet henne mye før jeg flyttet hjemmefra når jeg var 16, men nå blir det mest i familiebesøk osv. Har henne på overnatting innimellom hvis mamma og de skal bort også da, men det blir altfor lite :-(

Skrevet

Sju år fungerer i alle fall flott, veldig mye glede av hverandre og veldig liten konkurranse.

Skrevet

Det er akkurat 5 år mellom mine to gutter, og for oss er dette en helt grei aldersforskjell. De har helt forskjellige behov, så noen søskensjalusi har jeg ikke sett noe til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...