molly83 Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Etter forrige svangerskap for 4 år siden utviklet jeg symtomer på ME, kronisk utmattelsessyndrom. De siste par årene har jeg fungert nogenlunde normalt,men har ikke kunnet trene eller drive med store fysiske anstrengelser, da har jeg blitt syk. Nå er jeg gravid i 8. uke og har null energi. Føles som om kroppen har feber, svetter om natta,fryser om dagen, hjerteklapp, svimmel,uvel.. etc. Hadde liksom tenkt på det mer som vanlige graviditetssymptomer om jeg var kvalm eller bare var trøtt og ikke hadde energi .. Er så redd jeg blir ordenltig dårlig igjen..
Snabeltann Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 hei, jeg har d akkurat som deg, er i uke 13. desverre er det slik at hvis man ikke er i tipp topp form fra før, så blir det gjerne ikke noe bedre av å bli gravid.. jeg fikk ekstrem sv kvalme med første mann og har fått det nå igjen, i tillegg til de andre symptomene. føles ut som om man har kreft, eller en intens form for omgrnassyke og influensa samtidig. jeg har også hatt masse ME-symtomer de siste årene, men har aldri fått det diagnosisert fordi jeg prøver å ikke sykliggjøre meg selv. men har vært mye borte fra jobb i perioder med "utbrenthet". graviditeten er en stor påkjenning for kroppen uansett ME eller ikke, men ekstra tøft altså om alt ikke er som det skal fra før. men du vet jo at disse symptomene, som hjerteklapp og svimmelhet EGENTLIG ikek er farlig, sant. det er drit ekkelt, ja, det er det, men ikke farlig. jeg svimte av to ganger med forrige mann og var på ullevål med uregelmessig hjertelyd. denne gangen vil jeg slappe litt mer av hvis det skjer. husk også at man kan bli veldig deppa når man er så sliten. håper du har noen til å hjelpe deg nå, og den totale utmattelsen blir faktisk bedre. kjennes ikke lenger ut som om jeg har kreft i siste stadium nå, føler at jeg kommer til å overleve. utmattelsen er faktisk værre enn kvalmen og spyinga. klem til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå