Bare blåbær Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Når og hvor mye? Eller når kom deres vektoppgang? Siden jeg hadde endel ekstra kg før jeg ble gravid, har jeg nå vært flink til å spise sundt, og ca hver 3 time for å få igang forbrenningen. Trimmer endel ved å gå turer på minst 45 min ca 5 ganger i uken. Spiser mye grønnsaker og frukt. Og så gikk jeg på vekten i dag, (5 uker på vei) og jeg hadde lagt på meg 800 gram.. Har gått ned 1,5 kg etter at jeg ble gravid pga kostendring samt trim) Hvorfor har jeg nå gått opp da?????? Har fortsatt å spiste sunt og trimmet, samt ikke spist godteri.. En skal jo ikke slanke seg når en går gravid, men jeg tenkte at jeg kunne bli veldig flink med kosten, og kanskje unngå å legge på meg så mye da. Siden jeg har nok av reserver.. noen flere som sliter med dette?
erteposen + 4 Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 En lagrer jo både vann og blodmengden øker litt. Jeg trente veldig mye i første svangerskap og var i svært god form hele svangerskapet, men gikk opp i 1 trimester nesten 1 kg. Andre gangen gjorde jeg ikke det, og da trente jeg mye mindre og spiste ikke så veldig bra. Denne gangen gikk jeg opp 2 kg. Venter tvillnger, men ser ingen grunn til at jeg skal ha gått opp bortsett fra en vektøkning som er knyttet til graviditeten. Spis sunt og hold deg i aktivitet, og fokuser på sunnhet og helse. Har du økt aktivitetsnivået ditt kan muskler veie mye mer enn fett, og det kan være en forklaring på økningen.
Bare blåbær Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2009 Takk for svar:) Kjekt å høre at du gikk opp selv om du trente mye.. Får satse på at det er muskler og normal vektøking i svangerskapet hos meg også. For jeg har virkelig vært flink med kostholdet. Og etter godteri spise slutt, frister det heller ikke lengre. Suget er faktisk helt borte:) Brystene mine har blitt større, så håper litt av vektøkningen ligger der også... Skal fortsette å trimme og spise sundt. Vil jo selvfølgelig ha et svangerskap som går lett. Og tror at det vil det gjløre med mye mosjon.. kjærlighets bebisen i magen skal nemmelig få en fin start på livet sitt..
Bare blåbær Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2009 Glemte å gratulere deg *erteposen får twins* med tvillinger!!!! Åiiij, så spennende!!!
erteposen + 4 Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Takk, takk..jeg er sikker på at vektøkningen ligger bare i puppene mine:)
Bare blåbær Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2009 erteposen får twins haha, ja en får satse på det... hehehe Noen flere med vekt erfaringer da???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå