Gå til innhold

3 barn på under 4 år - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har nylig funnet ut at jeg er gravid med tredjemann og de to eldste blir da henholdsvis 3 år og 8 mnd (gutt) og 13 mnd (jente) da baby nr 3 kommer. Må si jeg er veldig spent. Noen med lignende erfaring? Tenker da på både det å gå gravid og tiden etter fødsel. Regner jo selvsagt med det blir en travel tid, men prøver å tenke at vi er heldige og at barna får stor glede av hverandre. Hvordan løser dere det praktiske med barn i bil? Og hva slags vogn løsninger har dere. Regner med de to minste vil bruke tvillingvogn og eldstemannn da har sluttet med vogn da minsten melder sin ankomst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

Først og fremst må jeg jo bare si: Du er ei heldig mamma!!!

Det er ihvertfall min erfaring, jeg har vært i nogenlunde dine sko:o)

Min datter var 1 år og 9 mnd da jeg fødte tvillinger, og vi hadde derfor 3 unger på under 2 år.

Men det gikk forbausende bra, og det gikk ikke lang tid før fordelene med å ha ungene tette begynte å melde seg. I vårt tilfelle hadde vi 3 jenter, og de har selvsagt en del til felles i kraft av det. Men uansett - det finnes alltid en lekekamerat i nærheten... en og konspirere med og en og få trøst hos.

Vår eldste fyller snart fire, og tvillingene ble 2 år i desember, og det er kjempestas!

I og med at vi hadde både en gutt og en jente fra før måtte vi kjøpe ny bil. Vi ble jo plutselig 6 stk i familien. Det var vanskelig å finne en bil med stort nok bagasjerom, for vi var avhengig av 1 tvillingvogn + en enkeltvogn. I tillegg kom all annen bagasje vi trengte til ferier osv..

Valget vårt falt på en Toyota Hiace, med 4WD og bakdører på begge sider. Denne bilen har 3 seter foran og 3 bak. Vi er kjempefornøyde!

Lykke til med livets vakreste eventyr, da... ennå en gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...