Mimmi<3 Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Snuppa fyller 3 år og vi skal ha barnebursdag for første gang..men er litt usikker på hva og hvor mye jeg skal bake... Er det vanlig med noe enkel mat først,eller bare kaker og godis??? Kom med gode og morsomme tips!!!
bambi på isen Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Vi pleier som regel å servere noe enkel mat, pølse m/brød eller lompe, eller en enkel pizza variant. Ofte så skjærer vi opp noe frukt å setter på bordet når vi serverer kake og godis etter maten, det er utrolig hvor mye frukt det går når det står oppskåret på bordet ;-) Syns det er greit at det står på innbydelsen hvis det ikke blir servert mat, for da kan folk gi ungene mat før de går ;-) Min erfaring er at det ikke blir spist så veldig mye kake, vi pleier å lage en kake og litt gele og vaniljesaus, setter noen skåler med potetgull, skruer osv på bordet + frukt og godteri, pleier å være nok det ;-)
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Min erfaring er at mat er det det går minst av i barnebursdager... Feiret nylig 9årsdag, da gikk det ca 1 pølse i brød pr barn og 1 muffins. Sjokoladekaka ble nesten ikke smakt på... Hadde kjøpt ispinner men de ble ikke tatt fram for barna hadde ikke tid å spise de, var mest opptatt av lek og film med godtepose til etterpå. Og når barna er så små som 3 år, er kanskje muffins og pinneis nok? Du kan jo lage enkle muffins med sjokoladebiter i, pynte dem med rosa melis og strø hjerter over, så blir det jo riktig fine prinsessemuffins
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Og så kanskje litt snop...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Til lillemors 3 års dag hadde vi pølser med brød, skrev da i innbydelsen, det blir servert pølser. Det var nok noen som syntes det var greit, for vi hadde en ungen som hadde med seg egne pølser da han ikke spiste svinekjøtt. Så hadde vi paprikabamser, gullfisk eller saltstenger. husker ikke helt, hadde bakt sjokolade muffins og marsipankake til de voksne eller til de ungene som ville ha. Min erfaring er at så små unger spiser ikke noe særlig, de har mest glede av å være med hverandre. Frukt var en god ide' det skal jeg ordne i neste burddag.
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har servert pølser med brød og lomper til mat. Og har sjokolade kake og fløte kake. Storesøster velger selv. Så hadde jeg 3 farger med gele (i en bolle i 3 lag) med vaniljesaus til. Satt fram salte skruer og ringer, ostepop, juice, vann, saft, brus, kaffe til voksne. Barna fikk en liten godtepose med en kuli, noen skruer, karamellstenger, 1 kinder ol. Her har det heller ikke gått så masse mat, barna spiser litt variert, men de voksne spiser godt =) =)
*MariDuBedårer* Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 *Pølser i brød * pizzasnurrer *pølser og grønnsaker på spyd (grillet i ovnen) * Grandiosapizza'' ...dette er retter vi har servert:) Etterpå blir det sjokoladekake (lagd i forskjellige varianter/former),muffins, is og non-stop (noen ganger har jeg lagd boller og hatt gele i tillegg til sjokoladekaken) Til slutt får de godtepose med litt snop i. ( Som spises mens de er her) I selskaper og på lørdagen er det tillatt med brus her, så derfor velger de alltid å ha brus i selskapene:)
Iris70 Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har en gutt på tre og en på snart seks, så det har blitt noen bursdager. Som de fleste av dere over har jeg også erfart at spesielt kake spises det lite av. Som regel ligger det hele kakestykker igjen på alle tallerknene, mens pynten er behørig plukket av. Tips fra en venninne: hun pyntet mariekjeks med glasur og nonstop, geletopper og seigmenn, istedenfor å bake kake. Har ikke prøvd det selv, for det er noe med ideen om kake, spesielt storebror er opptatt av bilkake, flykake o.l., slikke deig og ikke minst være med og pynte. Ender stort sett med at all nonstop og alle seigmenn drysses over kaka, utrolig gøy og noe som huskes (ta bilder!) Men ellers serverer vi pølser med brød/lompe, muffins og den obligatoriske sjokoladekaka i minstemanns bursdag, og det samme + gele og is til eldstemann som har bursdag nesten sist i sitt kull og skal "toppa heile driden" Barnebursdag er gøy!!!!! Lykke til!!!!! Klem fra
blond Skrevet 2. mars 2009 #9 Skrevet 2. mars 2009 Det avhenger av hvor lenge bursdagen skal vare. Vi har nylig hatt 4-års bursdag. Da serverte vi pølser og potetstappe. Etter at barna hadde lekt en stund serverte vi pinneis og satt fram muffins og godteri i skåler. Det holdt lenge. Barna er gjerne mest opptatt av å leke, de spiser ikke mye. I den alderen er nok mange foreldre med. Du må finne ut om du skal ha mat til dem også, kan være greit å opplyse om i invitasjonen. Jeg vil også tipse deg om at du ber om tilbakemelding på sms om de kommer eller ikke. Det er kjekt med en oversikt både pga mengder mat og i tilfelle sykdom hos dere. Da slipper du glade bursdagsgjester på døra når du har sykt barn. Beregn uansett at det kommer et par barn ekstra hvis du ikke får svar fra alle.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 3. mars 2009 #10 Skrevet 3. mars 2009 Sier som blond kommer ann på hvor lenge selskapet skal være. Vi har også nylig hatt 4 årsbursdag. Vi serverte først pølse i brød, så lekte dem litt fær vo serverte sjokoladekake og satte frem resten som skulle være pynt på kaka. Det holdt i massevis. Selskapet hos oss varte i 2 timer og det var nok. Vi hadde ikke noe med at alle måtte gi beskjed om dem kom. Men skrev at vi ville ha beskjed om dem ikke kunne komme.
Thunderstruck Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 Pølser med brød,sjokoladekake,muffins,is og brus
MamiK Skrevet 4. mars 2009 #12 Skrevet 4. mars 2009 Feira 6-årsdagen til guttungen i desember. Hadde laget pølsepizza, bløtekake, sjokoladekake og pepperkaker. Guttene spiste nesten ingenting. Hadde holdt med Grandiosa/pølser i brød og en liten kake. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå