1+1=3 :) Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Heisann. Jeg er bare 22 uker på vei og har allerede gått opp 10 kilo! Ble litt overrasket i dag da jeg gikk på vekta for jeg har levd et relativt sunt og helt som normalt. Det føles liksom ikke som om jeg har gått opp så mye, og det vises heller ikke for "utenomverdenen". Det er kanskje en liten trøst, men jeg må jo ærlig innrømme at jeg er litt spent på hvor vektnåla stopper til slutt da! Forhåpentligvis flater dette ut. Sist graviditet gikk jeg opp ca. 12 kilo, men er redd det blir ganske håpløst denne gangen. Det får bli som det blir. Har lest et sted at mange har sin største vekstperiode mellom uke 13-24, så jeg får bare håper at dette er tilfelle med meg og at dette snart stopper opp litt. Hvordan går det for dere andre her inne...? Vil gjerne høre andres erfaringer.
togutter Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 hei du:) jeg er i uke 20 og gått opp 8 kg.. vises ikke så godt på meg heller, men har fått en ganske så stor mage!! Jeg har prøvd siden jeg fant ut at jeg var gravid å spise sunt og mye frukt og grønt, så skjønner ikke hvor dette kommer fra.. Det er vel all banansplitten jeg lager meg en gang i blandt.. Er litt sukkergal! Får tro det stagnerer en stund nå da;)
mamma til to prinsesser <3 Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Jeg er 25+4 dager og har lagt på meg 12 kg allerede. Fikk sjokk da jeG var på konroll i uke 20 og hadde lagt på meg 10 kilo. Var på kontroll i går og da hadde jeg "bare" lagt på meg 2 kilo til. Det skal sies at jeg har mye vann i kroppen og jeg har sluttet å røyke. Har også prøvd å spist sunn mat hele tiden... grønnsaker,frukt osv. Krysser fingrene for at jeg klarer å ta de av meg kjapt...
1+1=3 :) Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2009 Synes det er så mange her inne som sier "Huff, jeg har lagt på meg 2 kilo allerede!" osv. så man kan jo få inntrykk at man er alene om å runde tosifrede tall. Godt at vi er flere da, og her hjemme i nærmiljøet, synes jeg at de fleste legger på seg godt, gjerne 12-20 kilo +. Det er hvertfall et fåtall som legger på seg under 10 kilo av de som jeg møter på.
lykkeligV Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Jeg hadde lett for å legge på meg før jeg ble gravid. For 3 uker siden hadde jeg lagt på meg 5 kg, men tror den har gått opp nå..Skal på kontroll på mandag, og er da 25 uker..Prøver å ikke fokusere så mye på vekta, siden jeg hadde spiseforstyrrelse på ungdomsskolen.
Juni prinsesse Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Jeg la på meg utrolig mye de første ukene. Ca 6-7 kilo tenker jeg... Men nå virker det som om kroppen bruker av det som lå på lår og rumpe til å bygge mage, for på kontrollen i dag hadde jeg bare gått opp 0,5 kg. Og jeg er ikke blitt veid siden desember...
Kinemor85 Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Jeg er i slutten av uke 18 og har gått opp 3,5 kilo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå