Gå til innhold

Sokker og sånn..


Anbefalte innlegg

Skrevet

I vinter har jeg strikket sokker, - mange sokker, - lange sokker til over kneet til jentene mine, vanlige sokker til storebror og lillebror, koselige sokker til en liten veninne som har blitt to år og i grunnen kjenner jeg at nå gidder jeg ikke flere ennå. Hjemmestrikkede sokker er nydelig, kanskje spesielt for to store jenter som helst går med ullsokker i joggesko hele vinteren. De lange ble stilige i tillegg!

 

Når Minsten våkner av formiddagsluren setter vi oss i bilen og kjører til strikkebutikken, for jeg så mønster på en fin jakke jeg ønsker meg. Gleder meg til å få noe nytt arbeid mellom fingrene.

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres koselig ut med all den strikkingen!

Jeg er rett og slett for lat! Men- jeg har lyst til å prøve meg på noen sokker som bestemoren min har strikket og som hun kaller "Russer-lester" De har mønster over det hele, fin hæl med mønster. Så kanskje en dag jeg får ånden over meg......

Lange strømper til ungdommen som bare vil gå i joggesko er jo helt topp da! Kos deg med nytt møsnter og nytt garn til noe for deg selv :o)

Skrevet

Sånne russelester er kjempeflotte. Min svigermor pleier å strikke sånne. De er jo varme og gode siden de er doble hele veien. men på noen oppskrifter er det en litt rar hæl. Den blir som en tut bak når du har lestene på, og det er IKKE behagelig om du skal ha skotøy på. Skulle ønske jeg kunne strikke. Dvs jeg KAN jo strikke, men armene mine tåler det ikke. Får senebetennelse nesten med en gang;( Så nå broderer jeg i stedet, men det blir ikke mye varme plagg av det da...

 

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan russerlester ser ut, men de høres fine ut med mønster over det hele. Har du oppskrift liggende Trollmora,- som du evt. deler på? Hva slags garn brukes?

 

Det ble ikke jakkegarn til meg idag for garnet jeg skulle bruke var ikke inne i butikken. Men nå har de bestilt og det ankommer i neste uke. I stedet ble det nydelig rosa babygarn til liten jakke. Jeg skal bli grandtante (tror det er det det heter når en jeg er tante til får barn?) til sommeren, så fikk jeg så lyst å lage noe fint.... Men jeg har noen få cm med sokk igjen til Minsten jeg må strikke før jeg legger opp det nye,- ellers blir den sokken liggende tenker jeg :-)

Gjest amandine
Skrevet

De russerlestene hørtes nydelige ut! Om du har oppskrift hint hint

 

Jeg har ellers hatt svigermor på besøk et par dager, verdens hyggeligste som sådan, og vi var på STOFF&STIL i går. Svigermor bor jo helt i ytterste utkant og her har akkurat åpnet kjempebutikk så hun var helt vill.. Tok med meg kataloger hjem og tror det blir en dyr og travel vår! Må iallefall sy meg ny mei tai for den jeg hadde er solgt:) Det klør i strikke/hekle/sy-fingrene mine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...